Viselhető kütyük – tényleg hatékonyabb lesz a munkavégzés?

wearable-tech.jpgEgyre több olyan hírt hallhatunk, amely a viselhető technológia robbanásszerű elterjedését vetíti előre. Egyes becslések szerint a tavalyi 750 millió dolláros piac évi 40 százalékos növekedéssel öt év múlva csaknem hatmilliárdosra duzzadhat. Azt tudjuk, hogy az egészségi állapotot megfigyelő eszközök, az operációs rendszerrel felszerelt karórák vagy az okostelefonként funkcionáló szemüvegek és fejpántok hogyan teszik egyszerűbbé és hatékonyabbá a mindennapi életet. Az viszont kérdéses, hogy a technológia milyen mértékben folyhat bele a munkavégzési folyamatokba, mennyire választhatják ketté a munkahelyi és a személyes életteret.

Az előnyöket talán nem kell részletezni. Egy testen viselhető készülék olyan munkakörnyezetbe is adaptálni tudja a számítógépes vezérlést, ahol addig korábban ez megoldhatatlan volt a kétkezi munkavégzés miatt, gondolhatunk itt a szerelőkre vagy raktárosokra. Ugyanakkor olyan helyzetben is rendkívül hasznos egy ilyen eszköz, ahol folyamatos összeköttetés szükséges a központtal, például egy mentőcsapat vagy egy sofőr esetében. Arról nem is beszélve, hogy például egy tanácsadó vagy ügynök nagyobb megszakítás nélkül számos információhoz hozzáférhet egy ügyféllel való beszélgetés során is. A határtalan innovációs lehetőségeknek azonban van egy kevésbé optimista megközelítése is.

Az alkalmazottakban felmerülhet egyfajta félelem vagy aggódás attól, hogy a vállalat által biztosított készülékek magánjellegű (pl. egészségügyi) adatokat továbbíthatnak róluk. Így elsősorban valószínűleg a saját használatra vásárolt készülékek terjednek el a közeljövőben, ami által ismét terítékre kerülhet a BYOD (Bring Your Own Device – „hozd a saját eszközödet”) témája. A munkavállaló hatékonyabban teljesíthet munkahelyén egy saját készülékkel, a vállalati adatok „exportálása” viszont több problémára ad lehetőséget. Már az okostelefonok elterjedése is számos technikai és biztonsági változtatásra kényszerítette a cégeket. Az IT-szektornak egy új, átlátható stratégiát kellett létrehoznia, amely többek között szabályozta a saját készülékeket érintő hozzáférési szinteket, meghatározta a titkosítási és adattárolási előírásokat vagy különböző szoftverhasználati szabályokat fektetett le.

A viselhető technológia elterjedése ugyanezen kérdések újragondolását és az életbe lépett előírások átstrukturálását eredményezheti, ugyanis a testhez szorosabban kapcsolódó készülékek sokkal személyesebbé teszik a tárolt adatokat, így a vállalatok még kevésbé tudhatják biztonságban a belső információikat. A jövőben a probléma általánossá válása útmutatást jelenthet a fejlesztőknek a készülékek funkcióit illetően. Valószínűleg az eszközök hozzáférési lehetőségeinek többfelé osztása vagy az egyes funkciók többszintű korlátozása megoldást jelenthet a szituációra, persze ezt is két irányból kellene folyamatosan ellenőrizni.

Ha a bizalmi kérdések tisztázódnak is, nem feltétlenül számolhatunk az eszközök munkahelyi elterjedésével. Ahhoz, hogy a cégek elengedhetetlen munkaeszközzé nyilvánítsák a viselhető készülékeket, meg kell győződniük arról, hogy növelni tudják az üzleti hatékonyságot. Viszont ha ez csupán annyiból fog állni, hogy megspórolják a mobiltelefonért való zsebbe nyúlás mozdulatát, a cégvezetők nem valószínű, hogy nyitni fognak az új eszközök irányába. Bizakodásra adhat okot, hogy – ahogy említettem – több olyan szakma is létezik, amely a gyorsabb és biztonságosabb munkavégzés reményében tárt karokkal várja az újításokat.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr65472281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása