Piaci fordulat éve lesz 2014

fordulat.jpgA távközlési szolgáltatók hagyományos szerepének megváltozása rohamtempóban zajlik. A piaci igények átalakulása egyfelől nagy növekedési lehetőséget hordoz magában, másrészt viszont a kicsúszás veszélyét is, amivel egyre több nagy, hagyományos távközlési vállalatnak kell szembenéznie. Az integrált, komplex szolgáltatások iránt tanúsított egyre nagyobb érdeklődés globális piaci jelenség, de talán semelyik másik területen nem olyan markáns, mint a vállalati ügyfélkör esetében.

Elképzelhető, hogy az adatalapú szolgáltatások térnyerése a hanghívásokkal szemben még a korábban prognosztizált tempónál is gyorsabban zajlik majd. Nem kizárt, hogy a korábban valószínűsített 2017 helyett már jövőre 50 százalék alá süllyedhet a hagyományos távközlési szolgáltatások aránya a teljes piaci árbevételen belül.

A felhő alapú szolgáltatások, a különböző okostelefon-alkalmazások, a közösségi média vagy a különböző e-szolgáltatások egyfelől óriási növekedési potenciált hordoznak magukban. Másrészt viszont az is látható, hogy sok jól bejáratott, hagyományos nagy távközlési cég számára gondot okoz saját szerepük újraértelmezése, és így nehezen vagy egyáltalán nem tudnak rácsatlakozni az új lehetőségekre.

Az új esélyekkel és veszélyekkel teli piacon a vállalati ügyfelek megfelelő kiszolgálása továbbra is kulcsszerepet játszik a jövőbeni siker szempontjából. A nagyvállalati „előfizetők” (ez a kifejezés egyébként a jövőben egyre kevésbé lesz alkalmas pontosan leírni a távközlés szolgáltató és ügyfele közötti kapcsolat jellegét) elvárásai már most alaposan átrendezték a piaci viszonyokat. Nagy részük ugyanis „egybecsomagolt” megoldásokban gondolkodik, integráltan kívánja igénybe venni a távközlési és az informatikai szolgáltatásokat. Ezzel a cégek a korszerűsítés mellett jelentős megtakarításokat is elérhetnek.

Az ilyen komplex igényeknek való megfelelés szempontjából a távközlési szolgáltató saját szerepének rugalmasabb felfogása mellett a másik kulcsfontosságú momentum a megfelelő, saját kézben lévő technológiai háttér. Például a kellően teherbíró infrastruktúra a felhő alapú szolgáltatások zökkenőmentes biztosítása érdekében.

Az integrált szolgáltatások iránti igénynek ugyanakkor van még egy érdekes „mellékhatása”. Az okostelefonok, tabletek elterjedése egyre nagyobb átfedést fog előidézni a mobil és vezetékes szolgáltatások között. Vagyis azok a piaci ajánlatok lesznek majd igazán vonzók, amelyek a kettőt optimálisan képesek integrálni.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr395529719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...és akkor reménykedjünk, hogy a matáv ismét a régi fényében csillog majd... ...2000 HUF felett :)
az én véleményem, hogy időszerű lenne sűrgősen fellőni egy magyar távközlési műholdat. nem államilag kimúló mobilszolgáltatásokra kellene a kormánynak pazarolnia a pénzt, hanem legyelább egy darab, a kábeles infrastruktúrát tehermentesítő műholdra, aminek segítségével vidéken könnyebben elérhető lenne a szélessávú internet. radikális árcsökkentés kell, legalább egy árfelezés a vezetékes internet, ártizedelés a telefonos internet tekintetében, beszélgetési díjak és sms-ek esetében pedig árhuszadolás, különben valóban fordulat következik majd be, csak nem pont olyan, amire számítatok.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása