Hogyan fog tévézni a következő generáció?

televiziozas.pngSzámos helyen olvashatunk azokról a találgatásokról, amelyek a televíziózás jövőjének kérdésére keresik a választ. A témát egyrészt technikai, másrészt szolgáltatói oldalról boncolgatják, ami azt jelzi, hogy a diskurzus résztvevői a piac teljes átalakulásának lehetőségét sem vetik el teljesen. A jelenlegi fejlesztések és a szolgáltatásokat érintő trendek izgalmas változásokat vetítenek előre, amelyek több nagy „öreg” cég helyzetét is megnehezíthetik, egyúttal a fiatalabb, innovációra építő vállalatok szárnyalását eredményezhetik. A témával foglalkozva érdemes az USA-ra tekinteni, mivel a meghatározó trendek általában a tengeren túlról indulnak.

Először nézzük a technikai oldalt! Egyre több olyan, videók lejátszására alkalmas okos termék jelenik meg a piacon, amely a televízió egyfajta alternatívájaként funkcionálhat. Az viszont, hogy a kézben, zsebben, válltáskában hordozható eszközök kiszorítsák a nagyképernyős készülékeket, aligha valószínű. Hiába beszélünk a tartalomszolgáltatás forradalmáról, a mozi által kielégített igények, vagyis a látvány minél intenzívebb befogadása, illetve a közösségi fogyasztás élménye nem valószínű, hogy apadnának.

A technikai változás olyan eszközök megjelenésével vette kezdetét, amelyek a televízióra csatlakoztatva összekötötték a fogyasztót a világhálóval. Talán a legkézenfekvőbb példa a különböző játékkonzolok, amelyek nem csupán játékra, de online használatra is alkalmasak. A televíziós szolgáltatások piaca szempontjából azonban sokkal lényegesebb tényező a néhány éve megjelent médiaboxok elterjedése. Ezek a tévéhez csatlakoztatva számos új lehetőséggel vértezik fel azt.

A médiaboxok elterjedése is azt támasztja alá, hogy a fogyasztók nem lecserélni akarják a tévéjüket, hanem inkább kiszélesíteni a lehetőségeik tárházát. A dobozok valószínűleg inkább jelentenek egyfajta köztes terméket, mintsem a médiafúzió végleges állapotát. És itt van lehetőségük a tévégyártóknak, hogy beleszóljanak a változásba: a médiabox funkcióival felszerelt tévékészülékek egy idő után kiiktathatják a közvetítő kütyük szerepét.

A szolgáltatói oldalon hasonló a helyzet: az internetkapcsolatok számának és sebességének folyamatos növekedésével egyre nő az online tartalom fogyasztása is, emiatt pedig több szolgáltató is belépett a tartalomgyártási piacra. Bár a szolgáltató cégek kisebb büdzséje miatt saját gyártású tartalmuk nemrég még kevésbé számított minőséginek, a jelenlegi trendek azt mutatják, hogy ez a kijelentés egyre kevésbé igaz.

Az elköteleződés a fogyasztói adatokon is látszik – természetesen ez az alacsonyabb árnak is köszönhető. Míg az USA két legnagyobb kábelszolgáltatójának 22 (Comcast), illetve 12 millió (Time Warner) előfizetője van, addig a Netflix egymagában 30 milliós előfizetői táborral büszkélkedhet, és ez a szám folyamatosan növekszik.


Az Egyesült Államokon kívüli régiókban ugyanakkor egyelőre más a helyzet. Mivel az online csatornák az USA-n kívül jelenleg csak néhány országban – például Kanadában, Latin-Amerikában vagy a skandináv országokban – elérhetők, ezért a legtöbb piacon még a kábeltársaságok vannak előnyben. De kisebb-nagyobb késéssel a legtöbb országban valószínűleg eljön annak az ideje, hogy a piac jelenlegi vezetőinek számolniuk kell az új irányokkal és az új versenytársakkal.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr315534470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyértelmű, hogy a Netflix a jövő, és nem az alacsonyabb ár, hanem a jobb használhatóság miatt - személy szerint én egy fullos kábelcsomag árát sem sajnálnám rá havonta, ha lenne itthon is. Az, hogy nyomkodom a távirányítót és vagy találok valamit, vagy nem (99 százalékban nem, emiatt pár éve már nem is próbálkozom) idejétmúlt, ócska megoldás. A kérdés így inkább az, hogy a jelen generációja hogyan tévézzen? Mert a torrenten kívül nincs más lehetőség, legalábbis itt K-Európában.
Netflix-et HD-ben nezhetsz Europaban az Overplay.net VPN szolgaltatasaval, akadozas nelkul.
Az Overplay 5USD/ho, a Netflix 7USD/ho, szoval 10EUR/ho-bol full hozzaferesed van.
Es megy iPad-en is, Android-on is ex Xbox-on is . Evek ota igy hasznalom.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása