Kamuznak adatainkról az amerikai cégek

safe harbor log.jpgMintha nem lenne elég a nyáron kirobbant megfigyelési botrány, most még az is kiderült, hogy az amerikai cégek egy része nem mond igazat adatvédelmi vállalásait illetően. Ez azt jelenti, hogy több száz olyan tengeren túli cég van, amelyik hamisan állítja magáról, hogy követi az EU-s szabályokat, amikor uniós polgárok adatait kezeli.

Az úgynevezett Biztonságos Kikötő (Safe Harbour) egyezséget 2000-ben hozta tető alá az Európai Bizottság és az USA kereskedelmi minisztériuma. A rendszer lényege a két adatvédelmi rendszer közelítése annak érdekében, hogy könnyebb legyen az adattovábbítás az Egyesült Államokba. Azt, hogy a Safe Harbor rendszerhez való csatlakozást az EU az uniós adatvédelmi szabályok tiszteletben tartásának tekinti, egy 2000-es irányelv mondja ki.


A rendszerhez mostanáig kevesebb mint 3 ezer amerikai cég csatlakozott, ami önmagában sem túl nagy szám. Ha pedig mindehhez hozzávesszük, hogy ebből 427 vállalkozásnak esze ágában sincs betartani a saját adatvédelmi vállalásait, vagy egyáltalán nem is vállalt semmit, miközben ezt állítja magáról, akkor nem kapunk túl derűs képet.

A Galexia ausztrál tanácsadó cég által évente végzett felmérések romló tendenciát mutatnak. Miközben 2008-ban még csak 200 cégről derült ki, hogy valótlant állított adatvédelmi vállalásait illetően, ez a szám 2013-ban már 427-re emelkedett. A Galexia felméréséből az is kiderült, hogy e 427 cég között több óriásvállalat is található, vagyis több százmillió uniós polgár adatainak a kezeléséről van szó. A „rajtakapott” cégek között olyanok is akadnak, amelyek anélkül tették ki honlapjukra a Safe Harbor logóját, hogy egyáltalán regisztráltak volna a rendszerbe.

A visszaélésekről évek óta érkeznek panaszok az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottságához (FTC), igen csekély eredménnyel. Az FTC eddig mindössze hat esetben indított eljárást, de egy esetben sem szabott ki büntetést.

A legjobb az egészben, hogy még az sem garancia semmire, ha egy a Safe Harborhöz csatlakozott amerikai cég szigorúan betart minden előírást. Nem tartozik ugyanis az együttműködés hatálya alá semmilyen pénzügyi vagy utazási információ, illetve olyan hang- vagy egyéb jellegű adat sem, amelyet valamelyik amerikai távközlési cég tárol. Mindezek fényében talán nem is annyira meglepő, hogy Viviane Reding igazságügyi biztos szerint a Biztonságos Kikötő „talán nem is annyira biztonságos”.

Az Európai Bizottság éppen ezért egy helyzetértékelő jelentést készíttet jelenleg az együttműködésről, amely az év végéig készül el. Mindez jól hangzik, de kérdés, hogy a brüsszeli tempót ismerve mikorra lehet ennek bármilyen kézzelfogható eredménye. Az NSA megfigyelési botrányának fényében ráadásul felmerülhet a gondolat, hogy a személyes adatokkal való játszmák olyan ligában folynak az USA-ban, ahol a Safe Harbor rendszer nem nagyon rúghat labdába.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr735573255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enyhe szemöldök megmozdulás...Meg se lepődök...
A multi cégnél figyelmeztettek minket, hogy semmilyen amerikai gmail emailfiókot ne használjunk. de crome-ot se netes böngészésre vagy a mailserver elérése!
Mert ha valamit megnyitunk céges dolgot rajta az abban a pillanatban -MOSTKAPASZKODJATOK!- az amerikai google tulajdona!
mindent figyel és mindent beszív mint egy porszívó!
A www.hunnio.com -n : " A dollár összeomlik,uj pénzügyi rendszer alakul ki !!! " Nem lenne jó !
törvény van rá, hogy nem tarthatják meg az eu-s szabályokat. egész pontosan mire is számítottak?
>>....a személyes adatokkal való játszmák olyan ligában folynak az USA-ban,...

Az USÁból. Nem kell ott lenni, elég ha bekapcsolod a gépet, illetve ma már be sem kell kapcsolni.
Nagyon szofisztikáltan fogalmaztad meg az amerikai cégek hozzáállását a témához. Szerintem már külön tematikájuk van a Safe Harbor megkerülésére. Az NSA-t meg hagyjuk, aki egy kicsit is gondolkozik, két perc alatt rájön, hogy a fiúk minden hangszeren játszanak.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása