Twitter: vidám (vagy hamis?) csicsergés a tőzsdén

twitter1.JPGNyaktörő árfolyamugrással debütált múlt csütörtökön a Twitter a New York-i tőzsdén. A cég részvényei a 26 dolláros kibocsátási árról 50 dollár felé emelkedtek egy ideig, de még a hét elején is bőven meghaladták a 40 dollárt. Milyen titok bújhat meg amögött, hogy egy egymilliárd dollár alatti árbevétellel rendelkező, folyamatosan veszteséges cég tőzsdei értéke 16 milliárd dollár fölé ugrik? Mi változhatott ekkorát a Facebook tavaly májusi balsikerű börzére menetele óta?

A Twitter számai, sok más hasonló internetes nagysághoz hasonlóan, valóban lenyűgözőek. A maximum 140 betűs üzenetek felületét világszerte több mint 230 millióan használják, és folyamatosan nőnek a reklámbevételei, amelyek idén már 430 millió dollár környékén járnak. Másrészt viszont a közösségi oldal 2006-os alapítása óta még nem volt képes nyereséget termelni, sőt: az elmúlt három évben összesen közel 300 millió dolláros veszteséget halmozott fel.

Arról nem is beszélve, hogy a tőzsdén enyhé szólva kevésbé fényesen induló Facebookhoz képest messze elmarad például az egy felhasználóra jutó árbevétel, ráadásul a nagy rivális összbevétele is a többszöröse, és nem mellékesen szépen termeli a nyereséget. Mégis, a Facebooknak több mint egy évet kellett várnia, míg valóban a piac kedvencévé kezdett válni.

Érdekes kérdés, hogy mégis mi hajthatja a befektetőket, mert azt azért nehéz elképzelni, hogy mindenki imádja a piramisjátékot. Mindenesetre az Alcoa alumíniumkonszern piaci értéke fölé ugró Twitter óhatatlanul a nagy dotcom-buborék képét idézte fel sokakban. És ha ez a rémkép éppenséggel túlzásnak is hat, azért enyhén szólva merész várakozásokat fűzött a piac a Twitter további teljesítményének alakulásához.

Valami olyasmiről lehet szó, hogy a részvényvásárlók lelki szemei előtt a Google, illetve annak 20 százalék körül járó marzsa lebeghet. A befektetők meglehetősen optimista várakozásai szerint ezt a szintet hamarosan a Twitter is elérheti, persze abszolút összegben ez még optimális esetben sem lesz falrengető, tekintettel a jövőre remélt egymilliárd dollár körüli árbevételre.

Mindenesetre ez első ránézésre egy meglehetőse merész fogadásnak tűnik a jövőre vonatkozóan. Ha másért nem, akkor azért, mert az ilyen üstökösszerű kibocsátások jó eséllyel kedvet csinálnak újabb hasonló tőzsdére menetelekhez, és a Twitter varázsa némileg megkophat a befektetők szemében az újabb jelöltek felbukkanásával. A realisztikusabb árfolyamhoz való visszatérés persze önmagában nem katasztrófa, de a 46-50 dollár körül korábbi vételár miatt biztos sokan nem díjaznák.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr725632688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A befektetők nem a mostani számokat nézik, hanem a trendet a bevételek növekedésében:
2010: 28 millió
2011: 106 millió
2012: 317 millió
2013 első fele: 254 millió

Ha így folytatja, akkor 3-4 éven belül akár a 2 milliárdot is elérheti.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása