Év végi dulakodás a mobilfizetés piacán

mobile_payment.jpgÚgy tűnik, az év végének közeledte ismét ráébresztette a nagy távközlési szolgáltatókat,  hogy a mobilfizetési piacon még sok kiaknázásra váró lehetőség vár rájuk. A mobilfizetés alapjául szolgáló NFC-technológia körül így újabban ismét mozgolódásokat láthatunk az USA-ban és Európában egyaránt. A piacnak jelenleg az a nagy előnye, hogy a fogyasztók egyelőre még nem hirdettek egyértelmű győztest. Viszont ahogy egyre nő majd a technológia penetrációja és a vásárlások értéke – egyes becslések szerint tavaly év végéhez képest ez utóbbi „csak” 40 százalékkal nőtt –, egyre nagyobb figyelem irányul a szektorra, és egy-két szerencsés szolgáltató akár nagyobbat is markolhat. Addig viszont marad a kiélezett verseny és a dulakodás, elkerülhetetlen veszteségekkel.

Bár az ágazat folyamatosan növekszik, az jól látszik, hogy már most hátrányban van a korábban már bejáratott webes alapú alternatívákkal szemben, gondoljunk csak a PayPal elterjedésére. Arról nem is beszélve, hogy nem csupán ez a két fizetési módszer létezik. A jól bevált készpénz, átutalás vagy kártyás fizetés is a konkurenciába tartozik, amelyek mögött még mindig komoly lobbi áll.

Az sem kedvez a mobilos fizetési módnak, hogy erős bizalmatlanság tapasztalható vele kapcsolatban. Egyrészt mivel a technológia a SIM-kártyával szoros kapcsolatban áll, a bankok mellett a szolgáltatók is hozzájutnak a fogyasztók fizetési szokásairól árulkodó adatokhoz. Másfelől pedig a telefon elvesztése, eltulajdonítása nem csupán az eszközben tárolt adatokra jelentene veszélyt, de a bankban őrzött pénzösszegre is. Tehát olyan biztonsági csap nyílik meg az érintés alapú fizetéssel, amely már jóval nagyobb kockázatot jelent a fogyasztók számára. Ahhoz tehát, hogy a mobilfizetés az elvárt ütemben tudjon terjedni, a fejlesztőknek nagyobb hangsúlyt kellene fektetniük a szolgáltatás biztonsági elemeire.

A legnagyobb amerikai és európai távközlési cégek mellett egyre több kisebb- és startup vállalkozás is részese szeretne lenni a történetnek. Ez pedig újabb potenciális befektetők bevonását segíti elő. Rossz hír viszont, hogy a fizetési piac „hagyományos” erői még mindig komoly akadályokat tudnak görgetni az új belépők elé. Itt elsősorban arra érdemes gondolni, hogy a kereskedőknek a mobilfizetéshez szükséges terminálokat kell telepíteniük boltjaikba, amelyeket a webes fizetési módok nem követelnek meg, ugyanis a használatukhoz sem kell speciálisan felszerelt mobiltípus, csupán egy alkalmazás.

A távközlési cégek legnagyobb ellenfelének egyelőre a Google bizonyul, amely olyan technológiával jelent meg a mobilfizetési piacon, amely képes megkerülni a SIM-kártyát, és az NFC-technológia működését egy felhő alapú alkalmazáson keresztül biztosítja. Ez az ígéretek szerint egy fokkal kisebb adatbiztonsági fenyegetettséget jelent a fogyasztók számára. De nem a keresőóriás az egyetlen multi, amely ki akarta venni a részét a piac által ígért lehetőségekből. Mindez arra enged következtetni, hogy a telekommunikációs cégeknek komoly versenytársakkal kell szembenézniük.


A nagy versenynek pedig lehet egy negatív hozadéka is: amíg a szektorszereplői egymással vannak elfoglalva, figyelmen kívül hagyhatják a piac befogadóképességét. A technológiába vetett alacsony bizalom, és az adatvédelmi kérdések az emberek többségét még mindig inkább arra sarkallják, hogy a hagyományos fizetési eszközök mellett maradjanak. Ha ez nem változik jelentősen, a piac nem fogja elbírni ezt a sok szereplőt, és a befektetők is egy lufiba fogják lapátolni a pénzt, amely ha kipukkad, sok veszteséges résztvevőt hagy maga után. Ennek elkerülése érdekében azonban a mobilfizetésre való lassabb átállás mértékét kellene követni, vagy, ha lehetséges, a technológia biztonságosabbá tételével kívánatosabbá tenni azt a fogyasztók számára.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr365678443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása