Vállalati ügyfeleiért küzd a Blackberry

blackber.jpgAz már a nyár végén is látszott, hogy a Blackberry jó ideje tartó mélyrepülésén továbbra sem sikerül érdemben változtatni, és ezen a helyzeten az új készülékek piacra dobása sem segített. A kanadai székhelyű cég ugyanakkor a jelek szerint továbbra is meg van róla győződve, hogy a jövőben is arra az ügyfélkörre kell alapoznia túlélését, amelynek egykori nagyságát is köszönhette: a vállalati, illetve közületi kliensekre. Egyelőre azonban ez a taktika sem tűnik túl sikeresnek.

A vállalati ügyfelek hosszabb távú megtartására irányuló erősfeszítések szinte fű alatt folytak, miközben a gazdasági sajtó a cég általános helyzetével volt elfoglalva. Mindennek ellenére számos nagy ügyfél jelentette be az elmúlt időszakban, hogy befejezi együttműködését a telefongyártóval.

Az ügyfelek távozása sok esetben mintegy önbeteljesítő jóslatként működik. A viszonylag magas árak vagy a technológiai kifogások mellett ugyanis sokan éppen azért fordítanak hátat a Blackberrynek, mert a cég bizonytalan jövője miatt aggódnak a hálózata által nyújtott szolgáltatások hosszabbtávú megbízhatósága miatt. És ezzel a döntéssel éppen ők teszik még bizonytalanabbá a Blackberry jövőjét.

Úgy tűnik, az olyan kétségtelenül erőteljesen imázsjavító hírek sem voltak képesek érdemben javítani a helyzeten, hogy Barack Obama amerikai elnök biztonsági megfontolások miatt továbbra is a kanadaiak készülékeit preferálja az iPhone-nal szemben. Még kormánykörökben sem, hiszen az USA védelmi minisztériuma az elnöki „reklám” ellenére is felmondta az együttműködést a Blackberryvel.

A Blackberry eladásáról szóló találgatásokat ugyanakkor egyelőre tárgytalanná tette a Fairfax Financial Holdings november elején bejelentett egymilliárd dolláros befektetése. A helyzet időleges stabilizálódását maga John Chen, a Thorsten Heins utódjaként kinevezett átmeneti vezérigazgató egy ügyfeleknek küldött nyílt levélben igyekezett nyomatékosítani. Chen személye ugyanakkor, ahogy a titulusa is mutatja (interim), nem tekinthető végérvényes megoldásnak. A hongkongi származású cégvezető feladatai közé tartozik saját állandó utódjának megtalálása is amellett, hogy „stratégiai partnerségi kapcsolatokat” épít ki a Blackberry számára.

A Blackberry azt valószínűleg jól mérte fel, hogy milyen fontos lehet a kiemelt vállalati ügyfelekkel való kapcsolattartás, kommunikáció az üzleti szempontból kedvezőtlen periódusokban. Különös tekintettel arra, hogy a cég profilja eredendően is erre a vevőkörre volt „kihegyezve”. Az már viszont másik kérdés, hogy ez a jelen szituációban mennyire sikeres próbálkozás. Valószínűleg a Blackberry versenyhátránya túl nagy ahhoz, hogy ez a taktika önmagában elégséges legyen a szűk esztendők átvészelésére.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr185686159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása