Okos karácsony – már nem az otthonról vásárlás a menő

mobilvásárlás1.jpg

A tabletek és okostelefonok sokat emlegetett térnyerése nem csupán a kapcsolattartási és szórakozási formákat befolyásolta nagymértékben, de a vásárlási szokások terén is éreztetik hatásukat. Míg az elmúlt évtized modern vásárlását az otthonról, interneten keresztül történő beszerzés jelentette, addig manapság sokan már az utcán sétálva, de az üzlethelyiségektől távol maradva rendelik meg a kiválasztott termékeket. Az új trend leginkább a karácsonyi ajándékvásárlás időszakában mutatkozik meg. Mindez ugyanakkor nem csupán a távközlési szolgáltatók számára fontos hír, hanem a kereskedőknek is, akik egy jól működő mobilstratégia kialakításával és fejlesztésével előnybe kerülhetnek a lassabban reagálókkal szemben.

Egyes előrejelzések szerint az év végi ünnepek előtti mobilvásárlás Európában több mint 12 százalékát fogja kitenni az összes online értékesítésnek, ami 68 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest, de az USA-ban is folyamatos a bővülés (40 százalékkal 14 százalékos arányra). Az Adobe által elvégzett kutatás arra is rámutatott, hogy bár a tableten történő vásárlás többszöröse az okostelefonon történőnek, ez utóbbi elterjedése jóval nagyobb (97%), mint a tableté (60%). A legnagyobb forgalom ebben az évben december kilencedik napjára esik, ekkor 2,74-szer nagyobb a boltok mobilvásárlásokból befolyt bevétele, mint egy átlagos napon. Ebből az is következik, hogy a mobilon vásárlók kihasználják a kényelmes szolgáltatást, és még jóval az utolsó pillanatra hagyott karácsonyi láz előtt beszerzik az ajándékokat.

Az új vásárlási eszköz olyan változásokat is magával hozott, amelyekre a kereskedők korábban nem számítottak. A legtöbb rendelés például épp az átlagos nyitvatartási időszakon kívül eső órákban zajlik: egyrészt a reggeli órákban, az ébredés utáni hírolvasás és üzenetellenőrzés közben, másrészt pedig az esti tévés fő műsoridő alatt, egyszerre több képernyőt is nézve. Viszont ennél is nagyobb hatással van az üzletekre, hogy a vásárlók akár úgy is teljesen képbe kerülhetnek az üzletek árszabásával kapcsolatban, hogy át sem lépik a bolt küszöbét. Az eBay előrejelzése szerint az utcán az árakat ellenőrzők száma jövőre megduplázódhat, ami azt jelenti, hogy 2014-ben az emberek akár 59 %-a okostelefonján vagy tabletjén fogja megkeresni a termékek árait.

Egyes felmérések szerint azok a vásárlók, akik információt kérnek le egy-egy termékről, nagyobb hajlandósággal költenek. Ha már egy boltban megnézték mobileszközükön a termékek információit, 14 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásároltak végül.

A hordozható okos eszközök tehát olyan előnyt, mondhatni hatalmat adnak a vásárlók kezébe, amilyennel korábban nem rendelkeztek. Percek alatt össze tudják hasonlítani a körülöttük lévő boltok árait, így olyan döntést tudnak hozni, amellyel a legkisebb veszteséget könyvelhetik el. A hasonló kínálattal bíró boltok forgalma tehát akár kis árkülönbségek következtében is jelentősen csökkenhet, ha nem vesznek részt a tudatos vásárlók kegyeiért vívott árversenyben.

Viszont nem csupán a mobileszközök elterjedése hat a karácsony előtti vásárlásra, fordítva is ugyanúgy látható az összefüggés. Az év végi ünnepek egyre nagyobb slágere az okostelefon és a tablet, ami többek között az egyre kedvezőbb árnak is köszönhető. Ezáltal minden egyes karácsonyi ajándékbontás után egyre több jövőbeli mobilvásárló születik, tovább gerjesztve a növekedést. A trend elterjedését talán csak egy még újabb fizetési mód lassíthatja le, de ez már a jövő (ünnepi) zenéje.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr765700930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jó lenne egy olyan megbízható app, amibe beírom a bevásárlási listámat, és a tartózkodási helyemhez képest mondjuk 10 kilóméteres körzetben megállapítja, hogy mely üzlet(ek)ben lenne célszerű megvásárolnom az adott termékeket, esetleg több boltot is kilistázna, hogy melyikben mit vehessek meg.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása