Egy 19 milliárd dolláros ígéret

whatsapp.jpgArra a hírre, hogy a Facebook 19 milliárd dollárt ad a WhatsApp csevegőprogramért, még az IT-szektor "érdekes" felvásárlási összegein edződött elemzők és iparági szereplők is felkapták a fejüket. Akárhogy is, ennyi pénzért egy egész komoly multinacionális ipari óriásikonszernt lehetne vásárolni, rengeteg géppel, egy kisebb városnyi ingatlannal és sok-sok értékes szabadalommal. Valami oka azért mégis kellett hogy legyen, amiért egy 50 alkalmazottat számláló "irodáért" ennyit volt hajlandó fizetni Mark Zuckerberg. Ez pedig leginkább a növekedés ígérete.

De mégis mi képezte itt az adásvétel tárgyát? A WhatsApp naponta 27 milliárd üzenetet mozgat, és 400 millió aktív felhasználót számlál havonta. Ehhez képest a Facebooknak 1,2 milliárd havi felhasználója van, vagyis a WhatsApp már emiatt is fenyegetést jelenthet. Például úgy, hogy szépen beszipkázza a felhasználókat egy olyan csevegőplatformra, amihez a Facebooknak nem volt hozzáférése. Eddig.

A Facebook eddig is próbálkozott saját üzenetközvetítő alkalmazással, amely azonban korántsem tudott olyan dinamikus növekedést felmutatni, mint a WhatsApp. És az utóbbinak van még egy óriási vonzereje. Az, hogy a felhasználó túlnyomó többsége nem amerikai, jóllehet a cég központja Kaliforniában van. Vagyis rajta keresztül a Facebook felgyorsíthatja nemzetközi terjeszkedését, ami nélkül komoly akadályokba ütközhet a további növekedése. Egyébként pedig az ügylet azért nem villámként csapott le a derült égből. Az elmúlt két évben többször is folytattak megbeszéléséket ezzel kapcsolatban a cégvezetők.

Ez mind szép, de az áron ennek ellenére sem tudták sokan túltenni magukat. Az iparági reakciókat jól jellemzi a Google egyik menedzserének pikírt megjegyzése: "Biztos kifelejtettek egy vesszőt az egyes után". Csak összehasonlításképp: sokan már a Facebook korábbi szerzeményéért, az Instagramért adott egymilliárd dolláros vételárat is eltúlzottnak találták. Hasonlóképp azt az esetet is, amikor a Microsoft 8 milliárd dollárért megvette a Skype-ot.

Mindenesetre Mark Zuckerberg úgy ítélte meg, hogy mégis megér ennyit a növekedés ígérete. És vannak olyan példák, amelyek azt mutatják, hogy korábban hasonló módon kritizált lépések is bölcsnek bizonyultak utólag. Például a Google-t sem kímélték annak idején a kritikusok, amikor 1,6 milliárd dollárt adott a Youtube-ért. Ehhez képest azóta bebizonyosodott, hogy a döntés mégsem volt elhibázott.

Annyi azért valószínűsíthető, hogy nem ez volt az utolsó ehhez hasonló eset, amiről mostanában hallani fogunk. Két egyszerű okból. Egyrészt a növekedés kényszere nem csak a Facebookra vonatkozik, és egy jól sikerült akvizíció sokat segíthet ebben. Másrészt pedig sok IT-óriás "hadipénztára" színültig van elköltendő dollármilliárdokkal. Ilyen körülmények között nem lesz túl nagy meglepetés a következő hasonló bejelentés.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr105831874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása