Aranyeső a felhőkből

aranyeso.jpgNyilván sokan kíváncsiak rá, hogy a saját szakmájukban merre találhatók a jövő lehetőségei, miben rejlik nagy növekedési potenciál. Így van ez a távközlésben is: egyre másra készülnek a különböző előrejelzések, amelyek megpróbálják megtalálni a legígéretesebb szegmenseket. Egy egyelőre még csak ízelítőként publikált ilyen felmérés szerint az elkövetkező 24 hónap egyik legnagyobb bevételnövelő motorja a felhő alapú számítástechnikai szolgáltatások térnyerése lesz.

Az infokommunikációs szektorban dolgozó 2000 megkérdezettel készült kutatás eredménye szerint a szolgáltatók több mint 90 százaléka számít arra, hogy két éven belül értékesíteni fog felhő alapú szolgáltatást.  Az persze már más kérdés, hogy mindezt saját infrastruktúrával teszi-e. A válaszok e téren már jóval óvatosabbak: csupán 12 százalék véli úgy, hogy a szolgáltatók legalább fele saját infrastruktúrával fog rendelkezni a felhő alapú szolgáltatásokhoz 2015-ig. Vagyis a többség szerint nemcsak a szolgáltatást igénybe vevők, de a szolgáltatók jelentős része is lemond a saját informatikai infrastruktúra fejlesztéséről.


Ahogy arról korábban már írtam, a szolgáltatásokat igénybe vevő cégek számára egyértelműen az informatikai fejlesztések központosítása jelenti a jövőt az egyre gyorsabb technológiai fejlődés és az egyre nagyobb költségterhek miatt. Mindez a felhő alapú, központi szolgáltatások gyors térnyerésének kedvez. A mostani felmérés válaszaiból viszont az is kirajzolódni látszik, hogy nem csak a szolgáltatásokat igénybe vevő cégek, de azok nyújtói közül is sokan lemondanak a saját infrastruktúra birtoklásáról. Vagyis ha hiszünk ezeknek a válaszoknak, akkor arra lehet számítani, hogy a folyamatban lévő nagy központosítás valójában több lépcsős lesz, és magának az infrastruktúrának a birtoklása még az adattárolásnál is koncentráltabb lesz.

Így vagy úgy, de az ügyfelek oldaláról mindenképpen valós a felhő alapú adattárolás iránti érdeklődés. Az már más kérdés, hogy egyelőre sok cégnél gondot okoz a szolgáltatás megfelelő kihasználása. Egy pár héttel ezelőtti másik nagy felmérésből ugyanis az derült ki, hogy hiába van a nagy külső, központi szerver, sok alkalmazott nem menti át oda is az adatok nagy részét, főleg ha olyan mobil eszközöket használ, mint az okostelefon vagy a tablet. Tehát, mint minden technológia, ez is annyit ér majd, amennyit a használói kivesznek belőle, de a kilátások mindenképpen bíztatók.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr595065776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása