Az ötéves tervek kora nem ért véget

oteves_terv.JPGEgy mérföldkő sohasem az út vége. Sok cég mégis hajlamos így gondolkodni, ha telekommunikációs vagy informatikai fejlesztésekről van szó. A 21. század elején a világ legtöbb cége így vagy úgy, de alkalmazkodott az infokommunikációs rendszerek terén történt gyors változásokhoz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az elkövetkező húsz évben nincs más dolguk, mint ülni a babérjaikon.

Éppen az ilyen elégedett, hátradőlős pillanatokban kellene feltenni a kérdést a vezetőknek, hogy hogyan képzelik el a cég helyzetét öt év múlva. Mert hát ugye arra azért nem érdemes számítani, hogy az infokommunikációs környezet fejlődése éppen azon a szinten áll majd meg, ahová éppen mi a legutóbbi fejlesztésink után eljutottunk. Sajnos ezt a nehéz kérdést többen is hajlamosak ignorálni, és inkább szoftverfrissítgetésekkel, állagmegőrzéssel próbálkoznak átgondoltan ütemezett fejlesztés helyett.

Pedig a jelenlegi trendek éppen afelé mutatnak, hogy a „házi” megoldások kora egyre inkább lejár. Az informatikai és telekommunikációs fejlesztés sokkal keményebb dió lesz, mint az elmúlt években. Egyértelműen az a folyamat látszik kirajzolódni, hogy visszatérünk a sokkal korábbi, 20-25 évvel ezelőtti állapotokhoz, amikor az informatikai rendszerek működtetését nem saját erőforrásból, hanem ahhoz értő szolgáltatók megbízásával oldották meg. A „saját szerver, saját informatikus, minden alkalmazottnak önálló PC” korszaka a végéhez közeledik. Az új szoftverek egyre nagyobb teljesítményű és drágább hardverre tartanak igényt, ráadásul egyre gyorsuló ütemben kell végrehajtani a fejlesztéseket. Ezt pedig a legtöbb cég nem fogja bírni erőforrással.

A megoldást jelenleg a szolgáltatások és fejlesztések központosítása jelenti. Nyugat-Európában és az USA-ban már nem is annyira a közeli jövő, mint inkább a jelen a felhő alapú, központosított informatikai szolgáltatások gyors térnyerése. Magyarországon ezzel szemben nagyon sok cég még mindig a házon belüli megoldásokban, toldozgatásokban gondolkodik. Pedig a központosított megoldások sokkal kisebb költséget jelentenek az egyes cégek számára, hiszen ezek a szolgáltatók egyszerre sok vállalati ügyfél kiszolgálására képesek. Az új drága szoftverek és hardverek megvásárlásának terhét ezek a szolgáltatók viselik, aminek a költségei megoszlanak az egyes ügyfelek között. A hardver-beruházási igény például szinte csak monitorok és billentyűzetek megvásárlására korlátozódik, miközben a szerver bővítése, kezelése, az adattárolás, a weblapok hátterének biztosítása a központi szolgáltató feladata.

Ráadásul a megtakarítás nemcsak az infokommunikációs kiadások esetében, de a humánerőforrás terén is jelentős lehet. Gondoljunk csak bele, menyi munkaidő-pazarlás kerülhető el azzal, ha erős, gyors és megbízható gépekkel dolgoznak a munkatársak. A rendszer bővítése, sebességének szinten tartása pedig a központi szolgáltató gondja.

Vannak persze aggályok azzal kapcsolatban, hogy egy szolgáltató távoli szerverét használni kockázatos lehet az adatok biztonsága, hozzáférhetősége szempontjából. Ezek azonban megalapozatlanok. Ezek a nagy rendszerek hatékonyan működnek, a mentési fázisok többlépcsősek. Bármilyen furán is hangozzék, de így az adatvesztés esélye sokkal kisebb, mintha egy „házi” szerveren tárolnánk őket. Röviden: az új, külső rendszerek kevesebb vesződség mellett nagyobb biztonságot nyújtanak.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr34933066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása