Európai össztűz alatt a Google

google-spy.jpgÖsszehangolt támadást indított hat európai ország adatvédelmi hatósága a Google ellen. Meglátásuk szerint ugyanis az amerikai cégóriás – a korábbi figyelmeztetések dacára – folyamatosan megszegi az Európai Unió adatvédelmi szabályait. Míg a Google alaptalannak érzi a vádakat, addig a hatóságok állítják: a tengeren túli társaság tavaly bevezetett módszereivel súlyosan megsértik az uniós polgárok alapvető jogait. Zárójelben azért azt is megjegyezhetjük, hogy nem ez az egyetlen gond a Google háza táján.

Franciaország, Hollandia, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Spanyolország adatvédelmi hatóságai egymással karöltve indítottak támadást a Google ellen. Az összehangolt intézkedéssel azt szeretnék elérni, hogy az amerikai cégóriás módosítsa jelenleg hatályos adatkezelési szabályzatát, amely – legalábbis az előbb felsorolt országok hatóságai szerint – sérti az uniós adatvédelmi irányelveket, s így a polgárok alapvető emberi jogait is.

Mint ahogy arról korábban már szó volt, nem ez az első alkalom, hogy aggályok merülnek fel a Google adatkezelési módszereivel kapcsolatban. Nem igazán átlátható például az, hogy miként kezeli a felhasználók adatait saját üzleti céljai megvalósítása érdekében.

Az Európai Unió 27 tagországa éppen emiatt már 2012 októberében figyelmeztette a társaságot, sürgősen változtasson szokásain. A tagországok nemtetszését a Google tavaly ősszel egészen pontosan azzal vívta ki, hogy – az amerikai és az európai felhasználók jogait védő aktivisták éles kritikájának ellenére – bevezette azt az újfajta működési mechanizmust a Gmail, a Google+ és a YouTube felületeken, amely addig nem látott távlatokat nyitott meg a célzott hirdetések előtt. Erről néhány másodperc alatt bárki meggyőződhet, hiszen elég beütni egy szót a Google keresőjébe, vagy „kibontani” egy levelet a Gmail-es postafiókban: a monitor jobb oldalán máris katonás rendben sorakoznak majd a témához kapcsolódó hirdetések.

Az összehangolt támadás hírére reagálva a Google diplomatikus, de határozott hangnemben utasította vissza az ellene felhozott vádakat. Mint mondták, adatvédelmi szabályzatukat az illetékes hatóságok bevonásával, az irányadó elvek szem előtt tartásával alkották meg, így a jövőben is e szerint fognak eljárni.

Sokakban merülhet fel a jogos kérdés: kinek van igaza? És egyáltalán hogyan lehetne megfogni, vagy rendre utasítani egy ilyen hatalmas befolyású céget?

Az európai adatvédelmi hatóságok jelenleg maximum egymillió eurós bírságot szabhatnak ki az egyes kihágások esetén. A készülőben lévő új uniós adatvédelmi szabályozás azonban lehetővé tenné, hogy a renitens cégeknél a büntetés összegét akár az éves forgalom 2 százalékában szabják meg.

Tételezzük fel, hogy a Google-t a jelenlegi díjszabással próbálnák meg rákényszeríteni arra, hogy módosítsa irányelveit. Az eredmény gyakorlatilag a vicc kategóriával lenne egyenlő, hiszen a maximum 1,2 millió dolláros tételt a cég néhány óra leforgása alatt megkeresi. Az új rendelkezés szerint azonban már jócskán zsebbe kéne nyúlnia a társaságnak: 2012-es, 50 milliárd dolláros árbevétele alapján ugyanis egymilliárd dollárt kellene fizetnie az adatvédelmi hatóságoknak. A kérdés már csak az, hogy elég lehet-e mindez a helyzet érdemi megváltoztatásához.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr395210706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása