Tévéjáték – izgalmas epizód a kábeltévék és a konzolgyártók piacán

cloudgaming.jpegAlaposan felforgathatja a PC- és konzolos játékok piacát a felhőalapú játékok (cloud gaming) gyors terjedése. Az okostelefonok és tabletek már eddig is komoly konkurenciát jelentettek a konzolos játékoknak. A legnagyobb csapást pedig valószínűleg azok a kábelszolgáltatók mérik majd erre a sokmilliárd dolláros iparágra, amelyek egyenesen a televízión keresztül is hozzáférhetővé teszik a számítógépes játékokat. A kábelszolgáltatóknak mindkét adottságuk megvan, ami ehhez az üzlethez feltétlenül szükséges: jól kiépített, nagy sebességű hálózat és egy rendelkezésre álló előfizetői bázis.

A „felhőalapú” azt jelenti, hogy a játékot a szolgáltató egy központ szerverről „sugározza” igény szerint a kliens számítógépére vagy immár a televíziójára. Mivel magát a programot a szolgáltató központi szerverén tárolják, és azon is futtatják, az előfizetőnek csak minimális hardver szükséges a használatához, immár akár egy televízión, mint terminálon is élvezheti a játékot. 

Nyilvánvalóan az infrastruktúrával és sok tőkével rendelkező nagy szolgáltatók indulnak a legjobb esélyekkel a felhőalapú játékok versenyében. De még az igazán nagy piaci szereplőknek is komoly technikai kihívásokkal kell szembenézniük, ha azt szeretnék, hogy a kábelen keresztül történő szolgáltatás a konzolos játékokhoz hasonló színvonalú legyen, és még profitot is tudjanak realizálni.

A játékfejlesztőknek annyiban egyszerűbbé teszi az életet a cloud gaming, hogy egységes platformokra tervezhetik termékeiket ahelyett, hogy a sok különböző konzolhoz kellene adaptálniuk őket. Ugyanígy a felhasználók számára is előny, hogy nem kell külön hardverbe ruházniuk, hiszen a televíziós szolgáltatás igénybe vételéhez még PC sem szükséges.

 Ezzel szemben a videokártyák és játékkonzolok gyártói biztosan nem várják felhőtlen örömmel, hogy a „központilag” sugárzott játékok teljesen feleslegessé tegyék az egyes felhasználók számára az ő hardver-termékeik megvásárlását. Pedig a tét nem kicsi: egyedül az USA-ban közel 25 milliárd dollár értékben adtak el játékkonzolokat 2011-ben.

Érdekes módon a kábeltévén keresztül hozzáférhető játékok terjedésében Európa az USA előtt jár. Miközben a nagy amerikai kábelszolgáltatók, az AT&T, a Time Warner Cable és a Verizon Communications 2013 első felében tervezik beindítani ilyen jellegű szolgáltatásaikat, Franciaországban az SFR távközlési cég már 2010-ben, a Free internetszolgáltató pedig 2011-ben indította el a játékok televízión keresztüli sugárzását. A tömeges elterjedés azonban még Európában is várat magára.

A nagy amerikai kábeltelevíziós konszernek 2013-as tervei komoly lendületet adhatnak a felhő alapú játékok elterjedésének, és nemcsak az USA-ban. Annyi mindenesetre már most is látszik, hogy a kábelszolgáltatók már kiépített előfizetői köre még értékesebb vagyonelemmé változik a cégek számára, hiszen az ügyfelek jelentős része a játék-szolgáltatás potenciális vevője is lesz egyben.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr254821447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása