Előbb eladnak, aztán kérdeznek

Sell-Button-2012854.jpgA tőkepiac nagyon érzékeny. Rögtön büntet, ha a dolgok nem ugyanúgy, ugyanakkor történnek, mint hogy azt megszokták a befektetők. Ezt mutatja a Google múlt heti bakiját követő árfolyamzuhanás. Van, aki szerint ez az érzékenység indokolatlan és veszélyes. Sokak viszont azt mondják, hogy éppen az a jó benne, hogy kiszámítható ez a piaci érzékenység, és transzparenciára kényszeríti a cégeket. A Google által múlt csütörtökön elkövetett hiba azonban talán mégsem indokol önmagában tíz százalékos árfolyamesést.

A hirtelen pánikot az váltotta ki, hogy a Google harmadik negyedéves adatait a csütörtöki tőzsdezárás előtt tették véletlenül közzé, ráadásul hiányosan. Általában az ilyen mutatókat azért csak zárás után hozzák nyilvánosságra, hogy a kereskedőknek és befektetőknek legyen idejük elmélyedni a számokban, mielőtt döntenének vételről vagy eladásról. Így viszont nem volt idejük, ráadásul hiányzott a jelentésből a Google-vezér Larry Page számokat értelmező szövege is. A kereskedők csak a puszta számokat látták, vagyis hogy a nyereség csökkent, és máris megnyomták az eladás gombot. Hogy a nyereségcsökkenés a Motorola felvásárlása miatt történt, vagy hogy a bevétel 45 százalékkal nőtt, az már senkit nem érdekelt.

Egy olyan sikerekhez szokott cég, mint a Google, egy ilyen bakival könnyen csalódást okozhat a befektetőknek, mivel nagyon magasak a vele szemben támasztott elvárások. Másfelől a Google-nak is hasonló problémával kell szembenéznie, mint a Facebooknak: a reklámbevételek bizonytalanságával. Miközben ezek teszik ki a bevételek jelentős részét, az egyre nagyobb teret hódító okostelefonokon nehéz jól megjeleníteni a hirdetéseket. E téren Google sem áll jól: az egy évvel korábbihoz képest 15 százalékkal estek a reklámbevételek. A piac ezekre a tényezőkre is nagyon pontosan figyel.

Mindezek ellenére sem valószínű, hogy a múlt heti hirtelen árfolyamesés egy általános piaci mozgás következménye lenne. A félresikerült eredménypublikálás biztosan elegendő sok kereskedőnek ahhoz, hogy zsigerből, idegesen reagáljon. Emellett azonban az sem kizárható, hogy a piaci pánik és a hirtelen árfolyamesés valakinek vagy valakiknek az érdekében is állt. Pont azért, mert a tíz százalékos esés előreláthatóan biztosan csak átmeneti olyan piaci reputáció mellett, mint amilyennel a Google rendelkezik, az árfolyam valószínűsíthető visszaerősödése komoly „pénzkereseti lehetőség” is lehet egyes befektetőknek.

Függetlenül attól, hogy milyen tényleges ok(ok) állhat(nak) a Google-részvények hirtelen értékvesztésének hátterében, az ügy mindenképpen tanulsággal szolgálhat a részvényt kibocsátó vállalatvezetők számára.  Mégpedig azzal, hogy piaci idegességből vagy pillanatnyi manipulációkból eredő árfolyam-ingadozások általában nem képesek komolyan megingatni egy jó reputációval rendelkező papír pozícióját. Ezért érdemes a vezetői döntéseknél mindig a hosszú távú értékteremtés szempontjait előtérbe helyezni.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr934866146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása