iPhone 5, a megmentő

Captain-America-83633447703_xlarge.jpegEgyetlen termék, mint a gazdasági növekedés megmentője? Első hallásra kissé merésznek tűnik, de az USA-ban mégis sokan képesek hinni ebben. Az iPhone 5 múlt hétvégi piacra dobása az Apple-boltok előtt virrasztó tömegek és a hajmeresztő eladási számok láttán mindez nem is tűnik lehetetlennek. Mindenesetre, ha valóban kimutatható lesz az iPhone 5 hatása, akkor az Apple okostelefonjai újabb funkcióval bővülnek a számtalan alkalmazás sorában: gazdaságélénkítés.

Az iPhone 4-ből 4 millió darabot adtak el a bemutatás hétvégéjén, az 5-ösböl pedig több mint 5 milliót, bár a várakozások, ha lehet, még ennél is meredekebb számokról szóltak. Az amerikai jegybank, a Fed egykori elnöke, Kevin Warsh szerint ez az „apróság” nagyobb gazdaságélénkítő hatást válthat ki, mit a központi bank havi negyven milliárd dolláros keresletélénkítési injekciói. Mások még ennél is merészebbek, és azt állítják, hogy az iPhone 5 fél százalékpontot is elhordhat a hátán a mindössze 2 százalékosra jósolt amerikai gazdasági növekedésből. A blogoszférában pedig már olyan jelszavak keringenek, mint hogy „Felejtsétek el a Fedet, éljen az iPhone!”.

De tényleg ekkora hatása lehet egyetlen kütyünek? Nem lehetséges, hogy csak az amúgyis elköltésre szánt dollárokat adták ki a vevők az új iPhone-ra? Ebben az esetben igen nehéz lenne megmondani, valójában mennyivel is járul hozzá ténylegesen az iPhone 5 a növekedéshez. Az biztos, hogy a csomagküldő szolgáltatók és a tengeri fuvarozók is jól járnak a nagy érdeklődéssel, hiszen a telefonokat valahogy el is kell juttatni az ügyfelekhez, előtte pedig az USA-ba és máshová a kínai gyárakból.

Lehet, hogy valójában a kínaiak az igazi nyertesei a dolognak? Az biztos, hogy az USA és Kína közötti külkereskedelmi mérleget csak tovább rontja minden egyes iPhone eladása az amerikaiak rovására. A kíniak szemében viszont úgy is tűnhet, hogy az Apple embertelen körülmények között legyártatja a készülékeket a Foxconnál és egyéb hasonló üzemekben, és aztán lefölözi a nagy hasznot. Ami kétségtelen, hogy nemsokára több mint egymilliárd iPhone lesz forgalomban.

Kár, hogy mindebből az európai gazdaság nem sokat profitál. Sőt, egyre inkább az látszik, hogy mind jobban kiszorul a telekommunikációs ipar globális játékából. A világ 100 legnagyobb IT-cégéből mindössze 15-nek van Európában a székhelye. És ahogyan az iPhone-tól és a hasonlóan innovatív termékektől, szolgáltatásoktól komoly lökéseket kap(hat) az amerikai gazdaság, ugyanígy érezhető az ágazat gyengesége Európában, vagyis itt egyelőre hiába is várná bárki, hogy a növekedést legalább részben elviszi majd a vállán az IT-szektor. A helyzet alapvető megváltozásához kedvezőbb gazdasági környezetre lenne szükség, amely lehetővé tenné a friss startup-vállalatok hosszabb távú túlélését és növekedését anélkül, hogy azt alapítójuk egy-két év után eladná egy amerikai konszernnek.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr794804136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása