Bankok a hálózat csapdájában

online_banking.jpgA zeneipar és a könyvszakma után úgy tűnik, a bankszektornak is sürgősen reagálnia kell a megváltozott, digitalizált fogyasztói igényekre. Míg 1995-ben még egy átlagos európai ügyfél havonta több mint kétszer látogatott el egy hagyományos bankfiókba ügyeit intézni, mostanra ez a szám 0,26 alkalomra redukálódott.

Úgy tűnik, a digitális technológiák, a mobilkommunikáció és az internet alaposan megnehezíthetik a már jól bejáratott lakossági banki modellek helyzetét. Az egyre fejlettebb kommunikációs eszközök és a szinte áttekinthetetlenül sokféle okostelefon-alkalmazás láttán mindez nem is annyira meglepő.

A zeneipar és a könyvszakma már átesett ezen a változáson, bár előtte még óriási összegeket öltek abba, hogy visszatereljék a fogyasztókat a régi kerékvágásba. A zeneiparban például megpróbálták rávenni a vásárlókat, hogy a mindenféle oldalról történő letöltések helyett inkább vegyék meg az adott énekes lemezét. Az iTunes megjelenésekor azonban feladták az egyébként is hiábavaló csatározást. Ugyanígy a könyvesboltokat üzemeltető cégeknek is be kellett látniuk: egyre kevesebb embernek fontos, hogy nézelődjön egy boltban, vagy éppen a kezébe vegye a dolgokat, mielőtt vásárolna.

Most úgy tűnik, a bankszektoron van a sor. A Capgemini felmérése szerint idén 31,4 milliárd – bankon kívüli – elektronikus tranzakciót bonyolítanak majd le világszerte. Európai viszonylatban Nagy-Britannia jár élen az elektronikus fizetések terén, a bankszektornak azonban itt is nehéz dolga lesz, ha be akar szállni a digitális körforgásba.

Egy 1995-ben publikált felmérés szerint az Európai Unióban egy átlagos ügyfél havonta 2,21 alkalommal látogatott el a bankfiókba ügyeit intézni. Ez a 2012-re 0,26 alkalomra redukálódott, amely évente összesen 3,2 látogatást jelent.  A folyamat olyan tömeges elbocsátásokhoz vezetett a bankszektorban, mint például a Bank of America 16 ezer, vagy a Barclays 40 ezer fős leépítése.

A jövőben várhatóan csak fokozódik majd ez a tendencia: 2016-ra egy átlagos banki ügyfél egy évben 300 alkalommal fog digitális megoldásokat választani az ügyintézéshez.

A kereskedelmi bankok persze egyre inkább próbálnak alkalmazkodni ügyfeleik megváltozott igényeihez. A kliensek elsődleges célja a banki megoldások jó minőségű, áttekinthető és kényelmes vizuális elérése. Ennek megfelelően a bankok mindent megtesznek annak érdekében, hogy ügyfeleik egyre több szolgáltatást internetes platformokon vagy az okostelefonjukon intézhessenek el.

A fejlett önkiszolgálási folyamat igaz ugyan, hogy alapjaiban változtatja meg az eddig bejáratott szokásokat, viszont helyette olyan üzleti lehetőségek válnak elérhetővé, amelyek nemcsak költségmegtakarítást, hanem árbevétel növekedést is hozhatnak a pénzügyi szektornak. Ebből is csak az derül ki számunkra: nem félni kell az újtól, hanem inkább kipróbálni, testre szabni, bevezetni. Ebből lesz fejlődés mindannyiunk számára.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr895231302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem, hamarosan csak elég lesz a nappaliban ennyit mondani: "Kompjúter! Fizesd be a számlákat! Azonosító: Laci bácsi, Tango-charlie-foxtrott-5-2-4-4!" És már viszik is a pénzed.
Magnet bank! Öt éve mióta ott vagyok félmillió költséget (magán és céges) és rengetegidőt takarítottam meg az OTP-hez képest. A magánszámlán még most is csak a kamatadót vonják, semmi egyéb költség nincs, pénzkivételkor sem. Ilyenkor is tudom intézni az ügyeket, csak a kp felvételért kell bemenni, de az nekem oylan negyedévente van. Bár, ha kártyát használsz akkor még azt sem.

Négy úra alatt elintéztem anno az összes admin, ami az átvitelhez kellett az OTP-től. Ki az a marha, akinek öt év alatt félmillió hasznot nem ér meg az a négy óra? Vagy csak magánszámlánál is van egy olyan kétszázezer. Az is elég jó órabér. Magánszámlája meg mindenkinek van. Ne legyetek lusták, lúzerek, mert a legtöbb bankban is kirabolnak!
Hát, ha 10 éve bankba kellett mennem, vártam egy csomót, hogy sorra kerüljek. Ha ma be kell mennem valamiért, még mindig rengeteget várhatok, pedig amúgy gyorsan dolgoznak az ügyintézők.
Szerencsére már ritkán megyek, mert van netbankom, az a havi 500Ft még elviselhető a kevesebb sorbanállásért.

Talán ha nem a pénztárak fele lenne nyitva a tetves OPT-ben (random fiók), akkor elégedettebbek lennének az ügyfelek. Ugyanez igaz egy csomó áruházra is.
@Dr. Sör Kálmán: nekem az nem fejlődés, hogy bármilyen on-line kereskedelemmel foglalkozó cég két egyetlen fizetésnél szert tesz a bankszámlámmal kapcsolatos összes személyes adatomra,amit persze az ászf-ek szerint elég tágan értelmezett célokra aztán fel is használnak.. én a kp. fizetést preferálom épp ezért nincs szupershop és smart kártyám se, semmiféle pontokat nem gyűjtök. különben is tele a tököm a bankokkal. ha egy hétnél tovább állomásozik valami kis megtakarítás rajta, napi 3-4 telefon azonnal jön, hogy ide meg oda fektessem be, mert az milyen kedvező és hiába írok levelet vagy pofázok a fiókban, hogy nem érdekel a tetves befektetésük,nem hagyják abba. haggyámá.
@Lajosforras: Van bank, ahol ilyen nincs. Én legalábbis nem tapasztaltam, pedig néhányszor nem kis pénz van a számláimon.
@Lajosforras: Engem nem szoktak bankok hívogatni egyáltalán.
@Lajosforras: Ja, meg! Az Ebayes fizetésnél általában Paypallel fizetsz. Na ott aztán egyáltalán nem áramlik ki semmi a bankszámládról. A Paypal meg hülye lenne bármit bárkinek kiadni, hiszen ők is a jó hírükből élnek.
A direkt bankkártyás fizetés a veszélyes, de a számládról ott sem tudnak meg semmit, csak a kártyádról.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása