Üzleti szempontból is egyre nagyobb lehetőséget jelentenek az okostelefon-alkalmazások, amelyek úgy tűnik, az élet szinte minden területére betörtek már. Az alkalmazások a fogyasztói szokások folyamatos átalakítása mellett az adatforgalmat is soha nem látott mértékben duzzasztják, és nem mellékesen előállításuk is komoly önálló üzletággá vált.
Az okostelefonokon futó applikációk globális piaca tavaly 25 milliárd dollárt tett ki, és előrejelzések szerint ez az összeg 2015-re eléri az 50 milliárd dollárt. Az alkalmazások sokfélesége zavarba ejtő: csak az Apple-nél jelenleg közel 800 ezer különböző applikációt lehet elérni, de Google Play sem marad nagyon le a maga 700 ezrével. Ezek a nagy számok persze csalókák. A felhasználók többsége továbbra sem szívesen ad ki pénzt telefonos alkalmazásokra, így természetesen az ingyenes termékek a legnépszerűbbek.
Ami szintén nagyon jellemző erre a szegmensre, az a kiszámíthatatlanság. A The Wall Street Journal megbízásából készült felmérésből kiderült, hogy a jelenleg használatban lévő alkalmazások 63 százaléka eltér az egy évvel korábban használtaktól. Egy átlagos felhasználó egyszerre nyolc alkalmazást tart fejben, de hogy melyik ez a nyolc, az folyamatosan változik. A legtöbben gyorsan váltanak az újabb és újabb verziókra.
A telefonos alkalmazásokkal eltöltött idő is látványosan gyarapodott: az elmúlt két évben napi két órára nőtt az átlag, miközben a weben való szörfözés tartama alig változott. Persze messze a legtöbb időt játékokkal és a közösségi hálókhoz kapcsolódó alkalmazásokkal töltik a felhasználók, a munkához kötődő applikációk esetében sokkal kisebb az érdeklődés. Ami viszont az árakat illeti, a legdrágább fizetős alkalmazások viszont éppen a speciális szakterületek képviselői, például zongorahangolók vagy altatóorvosok számára készülnek.
Az okostelefon-alkalmazások gazdasági hatásai azonban egyáltalán nem merülnek ki a 2015-re jelzett 50 milliárd dolláros piacban vagy a mobilszolgáltatók adatforgalmának növekedésében. A zenekiadói piac is jól mutatja, milyen szerteágazóak lehetnek az applikációk által generált változások. A kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI nemrég kiadott jelentése szerint a zeneipar 2012-ben 14 év után ismét növekedni tudott – nagyrészt az okostelefonokon keresztül történt fizetős letöltéseknek köszönhetően.