Az már a nyár végén is látszott, hogy a Blackberry jó ideje tartó mélyrepülésén továbbra sem sikerül érdemben változtatni, és ezen a helyzeten az új készülékek piacra dobása sem segített. A kanadai székhelyű cég ugyanakkor a jelek szerint továbbra is meg van róla győződve, hogy a jövőben is arra az ügyfélkörre kell alapoznia túlélését, amelynek egykori nagyságát is köszönhette: a vállalati, illetve közületi kliensekre. Egyelőre azonban ez a taktika sem tűnik túl sikeresnek.
A vállalati ügyfelek hosszabb távú megtartására irányuló erősfeszítések szinte fű alatt folytak, miközben a gazdasági sajtó a cég általános helyzetével volt elfoglalva. Mindennek ellenére számos nagy ügyfél jelentette be az elmúlt időszakban, hogy befejezi együttműködését a telefongyártóval.
Az ügyfelek távozása sok esetben mintegy önbeteljesítő jóslatként működik. A viszonylag magas árak vagy a technológiai kifogások mellett ugyanis sokan éppen azért fordítanak hátat a Blackberrynek, mert a cég bizonytalan jövője miatt aggódnak a hálózata által nyújtott szolgáltatások hosszabbtávú megbízhatósága miatt. És ezzel a döntéssel éppen ők teszik még bizonytalanabbá a Blackberry jövőjét.
Úgy tűnik, az olyan kétségtelenül erőteljesen imázsjavító hírek sem voltak képesek érdemben javítani a helyzeten, hogy Barack Obama amerikai elnök biztonsági megfontolások miatt továbbra is a kanadaiak készülékeit preferálja az iPhone-nal szemben. Még kormánykörökben sem, hiszen az USA védelmi minisztériuma az elnöki „reklám” ellenére is felmondta az együttműködést a Blackberryvel.
A Blackberry eladásáról szóló találgatásokat ugyanakkor egyelőre tárgytalanná tette a Fairfax Financial Holdings november elején bejelentett egymilliárd dolláros befektetése. A helyzet időleges stabilizálódását maga John Chen, a Thorsten Heins utódjaként kinevezett átmeneti vezérigazgató egy ügyfeleknek küldött nyílt levélben igyekezett nyomatékosítani. Chen személye ugyanakkor, ahogy a titulusa is mutatja (interim), nem tekinthető végérvényes megoldásnak. A hongkongi származású cégvezető feladatai közé tartozik saját állandó utódjának megtalálása is amellett, hogy „stratégiai partnerségi kapcsolatokat” épít ki a Blackberry számára.
A Blackberry azt valószínűleg jól mérte fel, hogy milyen fontos lehet a kiemelt vállalati ügyfelekkel való kapcsolattartás, kommunikáció az üzleti szempontból kedvezőtlen periódusokban. Különös tekintettel arra, hogy a cég profilja eredendően is erre a vevőkörre volt „kihegyezve”. Az már viszont másik kérdés, hogy ez a jelen szituációban mennyire sikeres próbálkozás. Valószínűleg a Blackberry versenyhátránya túl nagy ahhoz, hogy ez a taktika önmagában elégséges legyen a szűk esztendők átvészelésére.