Meddig marad gödörben a Blackberry?

images.jpgA Blackberry (korábban RIM) nem lehet büszke idei eredményére. Hiába próbáltak két új modellel is versenybe szállni az Apple és Samsung uralta mobilpiacon, a második negyedévben 84 millió dolláros veszteséget könyvelhettek el. Mint ahogy arról korábban már szó volt, a cégnek már az is hatalmas érvágásnak számított, hogy a Blackberry Z10 és Q10 megjelenése folyamatosan csúszott, egészen ez év tavaszáig. A körülbelül 15 hónapig tartó fejlesztések pedig, úgy tűnik, nem tudták beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. A kérdés az, hogy van-e olyan lépés a cég tarsolyában, amellyel esélye lehet visszajutni az élmezőnybe.

A helyzetükön egy új, középkategóriás készülékkel, a Q5-össel kívánnak javítani, amit elsősorban a fejlődő országokban (főleg Afrikában, Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában), illetve Kanadában terveznek árusítani. Jól tudják, hogy Nyugat-Európában és az USA-ban a telített piacokon nincs sok esélyük nagyot szelni a tortából, így ott próbálnak betörni, ahol a két óriáscég még nem vetette meg teljesen a lábát. Ráadásul az említett régiókban viszonylag lojális fogyasztói körrel is rendelkeznek, ami a malmukra hajthatja a vizet.

Az viszont probléma lehet az új típussal, hogy magasabb lesz az ára, mint a konkurencia hozzá hasonló képességű telefonjainak. A készülék jóval kevesebbet tud, mint Q10-es, és ehhez képest pedig túl van árazva. A kérdés az lesz, hogy az elkötelezett fogyasztók ilyen ár/érték arány mellett is kitartanak-e a márka mellett, illetve hogy meg tudja-e szólítani a Blackberry célközönségnek kikiáltott fiatalokat és a mobilra kevesebbet költő üzletembereket.

A tulajdonosok közleményeikben teljes magabiztosságot mutatnak, mondván, a veszteség természetes velejárója a piaci jelenlétnek. Rendkívül bizakodóak a jövőre nézve, ami kissé lassítóan hat a részvényeik esésének mértékére. Elhamarkodottnak tűnő lépéseik viszont nem ezt a képet erősítik. Korábbi közleményük egyik állításával ellentétben az elmúlt két évben már több mint 5000 munkahelyet szüntettek meg, a siralmas eredményeket pedig a marketingosztály elhibázott döntéseivel magyarázzák. A cég láthatóan kapaszkodik, csökkenteni próbálja a veszteségeit, jelen helyzetben profitról nem is érdemes beszélni.

Ha vissza is tud térni a cég a kiélezett versenybe, hosszú, sok lépésből álló utat kell megtennie. Forrásaik nem annyira fejlettek, mint a konkurenseknek, és a folyamatos negatív hírek is elbizonytalanítják a fogyasztókat a termékeikkel kapcsolatban. Ha a Q5-ös elvárásaikhoz mérten jól teljesít, és képes a márkát tovább erősíteni a fejlődő országokban, a következő időszak biztató lehet a vállalat számára. Ha viszont a termék veszteséges lesz, a vezetőség kénytelen lesz radikálisabb változtatásokra adni a fejét.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr265445740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása