Blackberry 10, a végső roham?

RIM.jpgA tavalyi év egyik legnagyobb technológiai kudarcaként tartották számon, hogy a Blackberry 10 piacra dobása folyamatos csúszás után végül 2013-ra tolódott. A kanadai gyártó, a Research In Motion (RIM) végül január 30-át jelölte meg az indítás időpontjaként, vagyis most szerdát. Ez a piaci indulás azonban nem egy lesz a sok közül, hanem döntő lehet a RIM túlélése szempontjából. Az első igazi okostelefont megalkotó, szinte ikonikus cég lecsúszása is jól mutatja, milyen váratlanul nagy sebességgel követik egymást az események a mobil kommunikációban. De személyes nézőpontom szerint további tanulságokat is rejt ez a történet vállalatépítési szempontból.

Néhány éve a Blackberry még igazi státusszimbólumnak számított: egy ilyen készülék birtokosa az üzleti elit részének érezhette magát. A RIM még 2010-ben is 20 százalékot birtokolt az okostelefonok globális piacából, mára ez a részesedés 4 százalékra csökkent. Most olyanok csatáznak a vezető helyért, akiknek hat évvel ezelőtt még egyetlen okostelefonuk sem volt a piacon: az Apple és a Samsung.

A Blackberry gyártója két fontos ponton követett el hibát. Egyrészt az operációs rendszer fejlesztése a korábbi megfontolt ütemben haladt továbbra is, miközben a többi versenytárs radikálisan felgyorsította a tempót. Másfelől pedig a RIM túl sokáig kitartott elitista szemlélete mellett, arra koncentrált, hogy a meglévő professzionális vevőkörnek minél jobb minőséget és kiérleltebb, funkcionálisabb termékeket kínáljon. Ehhez képest az okostelefon-használók köre óriásit bővült, és e széles rétegek esetében már nem csak a professzionalitás, hanem a szórakozás igénye is komoly szerepet játszott a készülékválasztásban.

Immár nem feltétlenül a tökéletesen funkcionális billentyűzet vagy az akkumulátor hosszú élettartama volt a legfontosabb, ami amúgy egy üzletember esetében nyilván kiemelt szempont. A „hétköznapi” felhasználó viszont lehet, hogy inkább hajlandó lemondani a legendás Blackberry-billentyűzetről is, ha ez az ára, hogy nagyobb legyen a telefon képernyője.

Ennek megfelelően a Blackberry 10 sem mondhatott le a nagy felbontású érintőképernyőről, ami versenybe szállhat a iPhone-okkal is. A sajátos Blackberry-íz megőrzése érdekében viszont igyekeztek egy olyan touchscreen-billentyűzetet kifejleszteni, ami jobban használható hosszabb szövegek gépelésére, mint az Apple vagy a Samsung e téren kevésbé jól sikerült modelljei.

Ami azonban talán a legfontosabb újítás, az a magán- és a munkaügyek biztonságos elválasztása a készüléken. Elég egyetlen mozdulat az értintőképernyőn, és egyikből a másikba lehet váltani. Ez azon a felismerésen alapszik, hogy nagyon sokan egyszerre két okostelefonnal járnak, éppen e két terület különválasztása érdekében.

Mindezen újítások ellenére kérdéses azonban, hogy sikerül-e a RIM-nek a nagy visszatérés. A versenytársak nagyon megerősödtek, és a jövőre nézve is nagy tervekkel bírnak, a fejlesztési ciklusok pedig szinte már követhetetlenül rövidek lettek. Mindenesetre a Blackberry esetleges kiszorulása a piacról nem az első alkalom lenne, hogy egy egykoron úttörő termékkel piacra lépő cég idővel nem tudja tartani a lépést a maga teremtette piac átalakulásának sebességével. Újabb gondolkodni valót adva ezzel a 21. század vállalkozóinak.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr975051147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása