Akasztják a hóhért?

HTC-amazon.jpgNemrég még politikai- és sajtóambícióval hívta fel magára a figyelmet az amazon.com, egészen pontosan annak alapítója, Jeff Bezos. Most pedig azzal, hogy az Amazon is beállt a saját hardverre vágyó IT-óriások sorába. Bezosék a tajvani HTC-t pécézték ki erre a célra, amelynek valószínűleg jól jön a lehetőség, miután közel egy évre értékesítési gondokkal küszködik.

Úgy látszik, mégsem csak az európai technológiai cégek szívnak az infokommunikációs piac folyamatos átalakulásával. A mobil távközlésben egykor úttörő szerepet játszó Nokia felvásárlása sokkal inkább egy olyan trendbe illeszkedik, ami ázsiai és amerikai cégeket is érint. A meggyengült helyzetbe került finn óriás mobilrészlegét elsősorban azért vette meg a Microsoft, hogy teljes mértékben saját hardverrel segítse elő operációs rendszerének terítését. Hasonlóan járt el tavaly a Google a Motorola mobil üzletágával, most pedig az amazon is hasonló irányba kacsingat. Igaz, a HTC-vel kapcsolatban egyelőre nincs szó felvásárlásról, csupán együttműködésről, de hát a Microsoft-Nokia nász is így kezdődött.

 Az Amazon már eddig is rendelkezett saját brand alatt futó hardverrel a Kindle formájában, de az okostelefont még hiányolták a palettáról. Nyilván eltanulta az Apple-től, hogy milyen jótékony hatással lehet az online shopok forgalmára egy saját készülék.

A másik oldalon pedig ott van a HTC, amely hiába fűzött nagy reményeket a HTC One piacra dobásához, mégsem tudott igazi sikert elérni az olyan „nehézsúlyú” versenyzőkkel szemben, mint az Apple vagy a Samsung. Persze önmagában ez az együttműködés sem lehet semmire garancia. A Facebook és a HTC közötti együttműködés eredményeként piacra dobott okostelefon például nem lett sikeres.

Ráadásul a HTC komoly kockázatot is vállalhat, ha összeáll az amazon.commal, tekintettel arra, hogy ez összeütközéshez vezethet az Androidot fejlesztő Google-lal. Az Acer például korábban kénytelen volt lemondani az együttműködést a kínai Alibabával, amely egy az Androidhoz hasonló operációs rendszert árul Kínában. A Google ugyanis kilátásba helyezte az Acernek, hogy megvonják tőle a szabad hozzáférést az Android szoftverhez, ha a kínai konkurenssel összeáll. Ez pedig a Kínán kívüli piacon nagyon kellemetlenül érintette volna az Acert.

A HTC esetében egyébként talán az a legérdekesebb, hogy a tajvani cég problémáit akár a hóhér akasztásaként is lehet értelmezni. A HTC saját brand nélkül, a nagy nyugati cégek nyomdokaiban járva kezdett el mobiltelefonokat gyártani, amelyeket aztán távközlési szolgáltatók, például az Orange neve alatt forgalmaztak. Idővel azonban erős konkurenciává nőtték ki magukat a tajvaniak, túlélve több amerikai és európai nagy név bukását is. A mostani felállást látva azonban egyáltalán nem kizárható, hogy az eltűnésben is nagy elődeik nyomdokaiba lépnek idővel, ami némileg a árnyalja az ázsiai cégek megállíthatatlan térnyeréséről szóló rémképeket.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr825597099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása