Feltölti a hadipénztárt a Vodafone?

1804047_1_l.jpgEgészen felbolydult a gazdasági sajtó a napokban a híreszteléstől, hogy a brit Vodafone esetleg megválik a vezető amerikai mobilszolgáltatóban, a Verizon Wirelessben birtokolt 45 százalékos részesedésétől. Az ügylet kapcsán 135 milliárd dolláros vételárat zsebelhetnek be a britek, amire a jelek szerint a várható „hadi kiadásaik” miatt lesz szükségük. A Vodafone portfóliója kiszélesítésére készül, miután az eddigi súlyponti üzletág, a mobilszolgáltatás Európában gyengélkedni látszik. A lépés ugyanakkor korántsem csak a brit óriás egyedi helyzetéből fakad, hanem egy általánosabb piaci hangsúlyeltolódás részét képezi: a távközlési szolgáltatók egyre kevésbé engedhetik meg maguknak, hogy csak a hagyományos mobil üzletágra koncentráljanak.

A Vodafone mobil üzletága Spanyolországban és Olaszországban is nehézségekkel szembesült, főleg a 2008-ban kitört pénzügyi válság, az euróövezeti hitelválság, illetve a recesszió következtében megrendült fogyasztói kedv következtében. A nemzetközi mobilbevételek visszaesése miatt a brit szolgáltatót az a veszély fenyegeti, hogy kábelszolgáltatók, egykori nemzeti távközlési monopóliumok és olcsó mobilszolgáltatók éles versenyében nem találja meg a helyét. Ennek ellenszerét pedig minden valószínűség szerint abban látja a cégvezetés (illetve a legtöbb elemző is), hogy „házon belülre” hoz kábelszolgáltatókat. Ennek jegyében Nagy-Britanniában már megvették az optikai hálózatot üzemeltető Cable&Wirelesst, és értesülések szerint szemet vetettek a német Kabel Deutschlandra is. Utóbbi megvétele körülbelül 10 milliárd euróba kerülne, ami a jelen helyzetben többmilliárd eurós hitelfelvételt tenne szükségessé, hacsak nem jutnak készpénzhez, mondjuk a Verizon-részesedés eladásával.

A hitelfelvétel azért  lehet problematikus, mert attól lehet félni, hogy egy ilyen lépés következtében a Vodafone elveszítené A- hitelminősítői besorolását. Bár elemzők szerint önmagában a Kabel Deutschland megvételéhez szükséges hitelfelvétel még nem feltétlenül jelentené a besorolás romlását, de ha a britek újabb hasonló léptékű felvásárlásokat is terveznek, akkor az már biztos túllépné ezt a keretet.


A hagyományos mobil hang- és szöveges üzenetek terén tapasztalt visszaesés kapcsán sok távközlési szolgáltató látja a kiutat abban, hogy az úgynevezett „négyszög” formációban építse ki portfólióját. Ez ezt jelenti, hogy a szolgáltatási paletta magában foglalja a vezetékes-, és mobil telefonálást, a szélessávú adattovábbítást, illetve negyedikként a TV-szolgáltatásokat is. Az új piaci körülmények között ettől lehet remélni a bevétel növekedését, illetve a többféle, integrált szolgáltatási csomagnak köszönhetően az ügyfél-hűség erősödését.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr665177020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása