Újabb IT-mese Amerikából

tumblr.jpgHollywoodnak továbbra sem kell félnie, hogy kifogy az alapanyagból a mesébe illő webkettes vállalati sikertörténetek terén. Itt van az újabb filmre vihető sztori főszereplője: David Karp, a Tumblr alapítója, akivel jelenleg tele van a világsajtó, miután a Yahoo 1,1 milliárdot adott a blogoknak helyet adó felület megvásárlásáért.

Minden jel arra mutat, hogy az IT-szektor legendás cégalapítási történetei folytatódnak. Ezek szerint még mindig lehetséges összehozni olyan látványosan felívelő cégtörténeteket, amilyeneket Bill Gates, Michael Dell vagy az Oracle-alapító Larry Ellison „írt”. Persze azért Karp és a Tumblr története nem egészen úgy alakult, mint a nagy elődöké, vagy akár az időben hozzá sokkal közelebb eső Facebook-alapító Mark Zuckerbergé.

Az IT-világ nagy sztárjaihoz képest meglehetősen visszafogott életmódot folytató Karp „fejlesztőgarázsa” például nem Kaliforniában, hanem a New York-i Upper Westside-on található. A Tumblr alapítója sok éven keresztül ellenállt a különböző felvásárlási ajánlatoknak, ami kapcsán egyébként úgy nyilatkozott, hogy igazából „nem tudja, miért” döntött hosszú időn keresztül a küzdelmesebb önállóság mellett.

A végeredmény mindenesetre őt igazolta. Az 54 millió felhasználót számláló és 108 millió blognak otthont adó Tumblr 1,1 milliárd dollárért kerül a Yahoo tulajdonába, amiből Karp személyesen több mint 200 millió dollárt zsebelhet be. Ez különösen annak fényében ütős szám, hogy a Tumblr 2012-ben sajtóértesülések szerint mindössze 13 millió (!) dolláros árbevételt termelt. A fő vonzerőt persze nyilván nem a bevétel jelentette a Yahoo számára, hanem az, hogy a Tumblr napi átlag 120 ezer új regisztrációval a világ egyik leggyorsabban növekedő felhasználói hálózata.

Az persze más kérdés, hogy a felvásárlás milyen hatással lesz ezekre az imponáló számokra. Az új tulajdonos ugyan igyekezett hangsúlyozni, hogy nem kíván beleszólni a blogfelület üzemeltetésébe, és maga Karp is jelezte, hogy továbbra is a cég élén marad, mégis valóságos exodus indult meg a bloggerek körében, főleg a szintén népszerű blogmotornak számító WordPress irányába.


A félelmeket főleg azok a korábbi tapasztalatok táplálják, ahogyan a Yahoo egy-két felvásárlás esetében eljárt: a technológia és a tehetséges munkaerő megszerzése után magát a korábbi szolgáltatást beszüntette. Most azonban nyilván saját magának ártana a legtöbbet az amúgy nem túl fényesen muzsikáló internetes óriáscég, ha elijesztené a felhasználókat. Ezek ugyanis zömükben éppen abba a 18-24 éves korosztályba tartoznak, ahol a Yahoo-nak van mit erősítenie.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr45314314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása