Hollywoodnak továbbra sem kell félnie, hogy kifogy az alapanyagból a mesébe illő webkettes vállalati sikertörténetek terén. Itt van az újabb filmre vihető sztori főszereplője: David Karp, a Tumblr alapítója, akivel jelenleg tele van a világsajtó, miután a Yahoo 1,1 milliárdot adott a blogoknak helyet adó felület megvásárlásáért.
Minden jel arra mutat, hogy az IT-szektor legendás cégalapítási történetei folytatódnak. Ezek szerint még mindig lehetséges összehozni olyan látványosan felívelő cégtörténeteket, amilyeneket Bill Gates, Michael Dell vagy az Oracle-alapító Larry Ellison „írt”. Persze azért Karp és a Tumblr története nem egészen úgy alakult, mint a nagy elődöké, vagy akár az időben hozzá sokkal közelebb eső Facebook-alapító Mark Zuckerbergé.
Az IT-világ nagy sztárjaihoz képest meglehetősen visszafogott életmódot folytató Karp „fejlesztőgarázsa” például nem Kaliforniában, hanem a New York-i Upper Westside-on található. A Tumblr alapítója sok éven keresztül ellenállt a különböző felvásárlási ajánlatoknak, ami kapcsán egyébként úgy nyilatkozott, hogy igazából „nem tudja, miért” döntött hosszú időn keresztül a küzdelmesebb önállóság mellett.
A végeredmény mindenesetre őt igazolta. Az 54 millió felhasználót számláló és 108 millió blognak otthont adó Tumblr 1,1 milliárd dollárért kerül a Yahoo tulajdonába, amiből Karp személyesen több mint 200 millió dollárt zsebelhet be. Ez különösen annak fényében ütős szám, hogy a Tumblr 2012-ben sajtóértesülések szerint mindössze 13 millió (!) dolláros árbevételt termelt. A fő vonzerőt persze nyilván nem a bevétel jelentette a Yahoo számára, hanem az, hogy a Tumblr napi átlag 120 ezer új regisztrációval a világ egyik leggyorsabban növekedő felhasználói hálózata.
Az persze más kérdés, hogy a felvásárlás milyen hatással lesz ezekre az imponáló számokra. Az új tulajdonos ugyan igyekezett hangsúlyozni, hogy nem kíván beleszólni a blogfelület üzemeltetésébe, és maga Karp is jelezte, hogy továbbra is a cég élén marad, mégis valóságos exodus indult meg a bloggerek körében, főleg a szintén népszerű blogmotornak számító WordPress irányába.
A félelmeket főleg azok a korábbi tapasztalatok táplálják, ahogyan a Yahoo egy-két felvásárlás esetében eljárt: a technológia és a tehetséges munkaerő megszerzése után magát a korábbi szolgáltatást beszüntette. Most azonban nyilván saját magának ártana a legtöbbet az amúgy nem túl fényesen muzsikáló internetes óriáscég, ha elijesztené a felhasználókat. Ezek ugyanis zömükben éppen abba a 18-24 éves korosztályba tartoznak, ahol a Yahoo-nak van mit erősítenie.