A túlélés titka: a mobillal is olvasható weboldal

mobile-websites2.pngApróságnak tűnik, sokan nem is nagyon foglalkoznak vele. Pedig kulcsfontosságú lehet a jövőben a vállalkozások sikeréhez: a weboldalak mobilra történő optimalizálása. Mindannyian ismerjük a helyzetet, amikor telefonon próbálunk megnézni egy weboldalt, és ez rendkívül nehézkes a folytonos nagyítás miatt, mert az oldal PC-re kalibrálva képes csak megjelenni. E probléma megoldása jelenleg azonban még nagyon sok cégnél vagy egyáltalán nem, vagy csak valahol alul szerepel a teendők listáján.

Az okostelefonok, tabletek mind nagyobb elterjedtségét figyelembe véve nem okoz túl nagy meglepetést, hogy lassan több látogató érkezik ilyen eszközökről a cégek honlapjaira, mint PC-ről vagy laptopról. A mobil kommunikációs eszközök és a számítógépek közötti határ elmosódása sok tekintetben megváltoztatja a fogyasztók viselkedését, és erről a cégeknek sem árt tudomást venniük, ha versenyképesek akarnak maradni a webes elérhetőség tekintetében.

A weboldalak mobilra történő optimalizálása amerikai előrejelzések szerint az elkövetkező két év egyik legfontosabb teendője lehet a vállalkozások számára. Az, hogy ez valóban így is lesz-e, nyilvánvalóan függ azoktól a piaci körülményektől, amelyekből egy ilyen prognózis készítői kiindultak. Az okostelefon-előfizetések penetrációját tekintetve pedig az USA és Magyarország között komoly különbség van. A tendencia azonban Magyarországon is egyértelműen ebbe az irányba mutat, úgyhogy a problémát honi vállalkozóinknak sem érdemes a szőnyeg alá söpörni.

Ami a távközlési szolgáltatókat illeti, az elérendő cégek mellett nekik is kifejezett érdekük, hogy a weboldalak minél nagyobb hányadát optimalizálják okostelefonos látogatásokra is. Éppen ezért az is elképzelhető, hogy a közeljövőben egyre több mobilszolgáltató keres majd partneri kapcsolatot akár felvásárlás útján is olyan cégekkel, amelyek kifejezetten ilyen jellegű weboldal-optimalizációra szakosodtak.

A fentebb említett amerikai kutatásnak van még egy nagyon érdekes megállapítása. Az ember ugye azt gondolná, hogy minél nagyobb egy vállalkozás, annál több anyagi erőforrás áll rendelkezésre az ilyen jellegű fejlesztések végrehajtására. Ráadásul egy igazán nagy cég esetében még csak külső beszállítót sem kell megbízni, mert a saját informatikai csapat rendelkezik úgyis a kellő know-how-val ahhoz, hogy megoldja a honlap okostelefonokra történő optimalizálását. Nos, ehhez képest az ilyen cégek esetében is csupán egy töredék rendelkezik mobilra optimalizált weblappal, mert az informatikai részlegek általában a teendő-lista végére sorolják ezt a feladatot. A közepes vállalkozások esetében pedig az okoz sokszor problémát, hogy a belső informatikusok nem is rendelkeznek a szükséges ismeretekkel, de ezt nehezen ismerik be…


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr884792530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása