Apróságnak tűnik, sokan nem is nagyon foglalkoznak vele. Pedig kulcsfontosságú lehet a jövőben a vállalkozások sikeréhez: a weboldalak mobilra történő optimalizálása. Mindannyian ismerjük a helyzetet, amikor telefonon próbálunk megnézni egy weboldalt, és ez rendkívül nehézkes a folytonos nagyítás miatt, mert az oldal PC-re kalibrálva képes csak megjelenni. E probléma megoldása jelenleg azonban még nagyon sok cégnél vagy egyáltalán nem, vagy csak valahol alul szerepel a teendők listáján.
Az okostelefonok, tabletek mind nagyobb elterjedtségét figyelembe véve nem okoz túl nagy meglepetést, hogy lassan több látogató érkezik ilyen eszközökről a cégek honlapjaira, mint PC-ről vagy laptopról. A mobil kommunikációs eszközök és a számítógépek közötti határ elmosódása sok tekintetben megváltoztatja a fogyasztók viselkedését, és erről a cégeknek sem árt tudomást venniük, ha versenyképesek akarnak maradni a webes elérhetőség tekintetében.
A weboldalak mobilra történő optimalizálása amerikai előrejelzések szerint az elkövetkező két év egyik legfontosabb teendője lehet a vállalkozások számára. Az, hogy ez valóban így is lesz-e, nyilvánvalóan függ azoktól a piaci körülményektől, amelyekből egy ilyen prognózis készítői kiindultak. Az okostelefon-előfizetések penetrációját tekintetve pedig az USA és Magyarország között komoly különbség van. A tendencia azonban Magyarországon is egyértelműen ebbe az irányba mutat, úgyhogy a problémát honi vállalkozóinknak sem érdemes a szőnyeg alá söpörni.
Ami a távközlési szolgáltatókat illeti, az elérendő cégek mellett nekik is kifejezett érdekük, hogy a weboldalak minél nagyobb hányadát optimalizálják okostelefonos látogatásokra is. Éppen ezért az is elképzelhető, hogy a közeljövőben egyre több mobilszolgáltató keres majd partneri kapcsolatot akár felvásárlás útján is olyan cégekkel, amelyek kifejezetten ilyen jellegű weboldal-optimalizációra szakosodtak.
A fentebb említett amerikai kutatásnak van még egy nagyon érdekes megállapítása. Az ember ugye azt gondolná, hogy minél nagyobb egy vállalkozás, annál több anyagi erőforrás áll rendelkezésre az ilyen jellegű fejlesztések végrehajtására. Ráadásul egy igazán nagy cég esetében még csak külső beszállítót sem kell megbízni, mert a saját informatikai csapat rendelkezik úgyis a kellő know-how-val ahhoz, hogy megoldja a honlap okostelefonokra történő optimalizálását. Nos, ehhez képest az ilyen cégek esetében is csupán egy töredék rendelkezik mobilra optimalizált weblappal, mert az informatikai részlegek általában a teendő-lista végére sorolják ezt a feladatot. A közepes vállalkozások esetében pedig az okoz sokszor problémát, hogy a belső informatikusok nem is rendelkeznek a szükséges ismeretekkel, de ezt nehezen ismerik be…