Kulcsmondatot a fejekbe!

motavacio.gifEgy sikeres vállalkozás számára nélkülözhetetlen egy olyan gondolat, mondat, amely tömören képes megragadni a tevékenység lényegét. Számos nagyvállalat épült fel egy-egy ilyen találó mottóra alapozva: Nyomja meg a gombot, bízza ránk a gondot (Kodak); Minden igényhez és minden pénztárcához (General Motors); Egy szolgáltatás, egy rendszer – egyetemes elérhetőség (ATT); A vezetés élménye (BMW). Az ilyen mondatok nemcsak a nagyközönség tudatában ragadnak meg, hanem ihletet is adnak, és óriási segítséget nyújtanak a munkatársak tudatos motiválásához. A saját cégvezetői tapasztalatom szerint az utóbbi két szempont, ha lehet, még fontosabb, mint a fogyasztókra gyakorolt hatás.

A tevékenység lényegének jól érthető megfogalmazása nélkül nehéz irányítani, vagy elérni azt, hogy a dolgozók pontosan az elvárt célok érdekében végezzék a munkájukat. Ez ugyanis olyan értéket ad a munkának, amiből az emberek tudják, miért csinálják minden nap azt, amit csinálnak, azon túl, hogy valahová úgyis be kell járni pénzt keresni.


A munkatársak motiválása persze egy ennél sokkal bonyolultabb, többlépcsős folyamat, amelyen belül maga a mondat inkább már csak a pont az i betűn. Ezt megelőzi az üzleti terv készítése, finomhangolása, amiből kirajzolódik, hogy milyen konkrét célt is tűz maga elé egy vállalkozás. Ez lehet az eredménnyel kapcsolatos, vagy egy bizonyos piaci pozíció megszerzése, vagy más kézzelfogható vállalás, mint például az értékteremtés és ennek definiálása.

Miután a konkrét célkitűzés megformálódott, azt is meg kell határozni, hogy milyen üzletágból, kik és hányan tudják majd ezt megvalósítani. Ha mindez részletesen összeállt, és meghatározható, hogy kinek mit és miért kell csinálnia, akkor jöhet a tömör, mottószerű megfogalmazás. Ezáltal nyer értelmet az egész, így válik jobban érthetővé az egyes munkatársak számára, mi az a cél, aminek az eléréséhez az általuk hozzáadott értékre is szükség van, és hogy ennek a folyamatnak ők is szerves részét képezik. Olyan ez, mintha az összetett háttérterveket mindenki által érthető nyelvre fordítanánk.

A legtöbb embernek szüksége van valamilyen segítségre az elkötelezettség szinten tartásához. Ehhez hosszabb távon általában nem elégségesek önmagukban a főnöktől érkező személyes impulzusok, és még akkor sem feltétlenül van így, ha az illető egy motivációs zseni. A jól megfogalmazott cél viszont, amelynek mondanivalóját mindenki le tudja fordítani a saját életére, mindig ott lehet a fejekben, és folyamatosan serkentőleg képes hatni.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr134947031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása