Kiket szolgáltat ki a Google?

kemkedes.jpgHogyan kerülhetik el a világhálón aktív cégek a nemkívánatos turkászást az adataik között? A kérdés sokakat foglalkoztat, és mint most is láthatjuk, nem alap nélkül. Amint a Google kedden kiadott Átláthatósági jelentéséből kiderült, folyamatosan nő a kormányzati érdeklődés az internetfelhasználók adatai iránt. Összesen 21 ezer ilyen jellegű megkeresés érkezett az óriáscéghez, és ennek közel fele az Egyesült Államokból. Magyarországról mindössze 92 megkeresés jött, és a Google saját bevallása szerint ebből egynek sem tett eleget. Az USA nagy érdeklődése a jelenlegi világpolitikai helyzetre tekintettel persze egyáltalán nem meglepő.

Számunkra, európai felhasználók számára azonban az egyik legfontosabb lecke mindebből az, hogy érdemes mindig pontosan tudni, hol is tárolják a feltöltött adatainkat. A felhő alapú adattárolás egyre szélesebb körű elterjedésével ez a kérdés kezd mindinkább aktuálissá válni. Kérdés, hogy valójában hány cég is van vele pontosan tisztában, melyik országban, melyik szerveren vannak tulajdonképpen azok az adatok, amelyeknek tárolását egy szolgáltatóra bízta. A legjobb megoldás nyilván az, hogy tudatosan Európában működő szolgáltatót válasszanak e célra, amely folyamatosan garantálja a teljes átláthatóságot a rábízott adatok tárolásával kapcsolatban. Ezzel többek között az a biztonság is együtt jár, amit az európai jogszabályok biztosítanak az adatok védelmével kapcsolatban arra az esetre, ha például külföldről érkezik egy a fentiekhez hasonló megkeresés.

A Google jelentése is jól mutatja, hogy a szabályozás korántsem egységes. Országról országra változik, hogy egy kormány milyen adatokhoz engedi hozzáférni egy másik ország hatóságait, és ennek a körülménynek nagyon nagy a jelentőség az ilyen és ehhez hasonló esetekben. Nyilván egy nagy, több államban is tevékenykedő cég esetében ennek feltérképezése komplex nemzetközi jogi elemzést igényel.

Szintén sokat segíthet a nem kívánatos fürkészők ellen az is, ha az érzékeny adatokat megfelelően titkosítják, mielőtt feltöltik az internetre. Ebből a szempontból az is fontos, hogy egy cég nyomon kövesse felhasználói viselkedését, mert az ő megfontolatlan fájl-megosztási akcióik is komoly veszélyforrást jelentenek.

Végezetül azt se felejtsük el, hogy az Átláthatósági jelentést közzétevő Google korántsem mindig ennyire „átlátható”, ha arról van szó, hogy ő hogyan kezeli a felhasználók adatait saját üzleti céljai érdekében. Ezzel kapcsolatban továbbra is csak válaszra várnak a 27 uniós tagállam adatvédelmi biztosai, akik levélben keresték meg az óriáscéget erre vonatkozó kérdéseikkel.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr274914331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása