Mesék a vállalatépítésről

Success-Story.jpgA jelek szerint Hollywoodot is egyre jobban izgatják a webkettes vállalati sikersztorik. Mármint filmtémaként, mielőtt még valaki arra gondolna, hogy a nagy filmvállalatok hirtelen profilváltásra készülnek, és minden pénzüket feltörekvő IT-cégekbe öntik. Ennyire azért még nem digitalizálódik a filmgyártás. Nem, csupán remek témaanyagot találnak a Facebook, a Google vagy az Apple fejlődésének történetében.

Az utóbbi időben szinte egymást érik a szilícium-völgyi sikertörténeteket feldolgozó filmek, bár igaz, különböző megközelítéssel. A téma több szempontból is izgalmas lehet. A jófejű, kreatív és nagyon elhivatott egyetemisták szüleik garázsában megkezdett „barkácsolásából” kinövő milliárd dolláros IT-üzletek az amerikai álom eszméjének életben tartói egy olyan korban, amikor már az Újvilágban is ritkaságszámba mennek a villámgyors felívelést és meggazdagodást hozó üzleti sikerek.

Az Google-höz, az Apple-höz vagy a Facebookhoz hasonló történetek azonban nemcsak Amerikában érdekesek, hanem a világon szinte bárhol. Egyfelől, mert az ilyen cégek termékei globálisan elterjedtek, mára teljesen az életünk részét képezik. Másrészt pedig azért, mert a legtöbb embert lenyűgözik az ilyen történetek, hiszen a nagy siker, a gyors felemelkedés mögött meghúzódó titok mindig izgalmas téma. Ez jelen esetben a vállalatépítési siker mögötti varázslatot jelenti, amelyet teljesen hétköznapinak tűnő, szinte a semmiből építkező egyetemistaként kezdő emberek őriznek.

Mindezek ellenére sokakat meglepett a Facebook sztoriját feldolgozó 2010-es A közösségi háló óriási sikere. A pozitív fogadtatás ugyanakkor a cég részéről elmaradt, sőt, a Facebook hivatalosan elhatárolódott az alapító Mark Zuckerberget meglehetősen kritikus módon feltüntető alkotástól.

A Google a Facebooktól eltérően örömmel fogadta a cégről készült vígjátékot, amelyre az internetes óriásnál kifejezetten népszerűsítő kampányeszközként tekintenek. Olyannyira, hogy számos valódi Google-alkalmazott szerepel benne statisztaként, a cég társalapítója, Sergey Brin pedig az egész stábot vendégségbe hívta a saját házába. Az angolul The Internship címet viselő film egyébként a Google-nél dolgozó gyakornokok legendásan jó munkakörülményeit mutatja be, de azt is, hogy milyen magas követelményekkel kell szembenézniük az ide pályázóknak.

Az Apple-t alapító Steve Jobs életéből egyszerre két produkció is igyekszik témát meríteni. A 2011-ben elhunyt gurut Ashton Kutcher alakítja a Jobs című filmben, amelynek az eredeti ütemterv szerint a napokban kellett volna a mozikba kerülnie, de elhalasztották a bemutatót, hogy meghosszabbítsák a filmet népszerűsítő kampányt. Mindenesetre ez nem tűnik túl biztató startnak. A másik verzió még kezdeti állapotban van, a forgatókönyvét viszont az az Aaron Sorkin jegyzi, aki a Becsületbeli ügy, az Elnök emberei és más kasszasikerek mellet Facebook sztorit, A közösségi hálót is rendezte. Annak érdekében, hogy a várakozási időt valamivel áthidalja, a Funny or Die internetes humoroldal közzétett egy egyórás Jobs-filmet, amely vicces de mégis kritikus módon próbálja feldolgozni az Apple alapítójának ellentmondásos személyiségét.

Persze a filmek különböző, kritikus vagy kevésbé kritikus megközelítési módján el lehet vitatkozni. Vállalatvezetői szempontból viszont talán az a legérdekesebb, hogy a feldolgozások mennyire képesek megragadni és ábrázolni a cégépítést, mint e történetek nagyon fontos tényezőjét.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr125234428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása