Erőteljesen átrendezték a telekommunikációs piacot a nagyvállalati ügyfelek igényei: jelentős részük ugyanis már „egybe csomagolt” megoldásokban gondolkodik. Vagyis integráltan kívánják igénybe venni a távközlési és az informatikai szolgáltatásokat. Ezzel két legyet üthetnek egy csapásra: a korszerűsítés mellett ugyanis jelentős megtakarítást könyvelhetnek el az infokommunikációs kiadások és a humánerőforrások terén is.
Ami nem öl meg az, erősebbé tesz – kicsit talán erősnek tűnhet itt ez a hasonlat, pedig tökéletesen leírja az elmúlt időszakban megfigyelhető trendeket az infokommunikációs szolgáltatások terén. A nagyvállalati ügyfelek igényei ugyanis az elmúlt hónapokban oly mértékben átrendezték a telekommunikációs piacot, hogy azokra már külön fejlesztésekkel kellett reagálni.
A Business Telecom több éves múltra visszatekintő ügyféltapasztalatai ugyanis azt mutatják, hogy a vállalatok 80 százaléka érdeklődést mutat az egységes infokommunikációs megoldások iránt. Mintegy 40 százalék pedig a közeljövőben már kifejezetten „egybe csomagolva” kívánna távközlési és informatikai szolgáltatásokat igénybe venni. Sőt, a cégek ötöde még saját beruházást is hajlandó lenne végrehajtani annak érdekében, hogy a lehető legjobban kihasználhassa az integráció által kínált versenyelőnyt.
A saját, külön technológiai háttérrel bíró távközlési szolgáltatók ugyanis képesek a komplex igényekre is megoldást kínálni. Például integrált felhőalapú megoldásokat, amelyek révén az információk egyszerűen elérhetőek lesznek, miközben az irodai hálózatokba kapcsolt eszközök – úgymint a vezetékes telefon, a fax, a mobiltelefon, a táblagép, vagy az asztali számítógép – működése is zökkenőmentessé válik.
Ennek köszönhetően pedig a vállalatoknak nem kellene többé a számítógépek, a hálózati eszközök, a tűzfalak, szoftverek, telefonkészülékek és alközpontok berendezésével, telepítésével, karbantartásával, fejlesztésével foglalkozniuk. Így nem lenne szükségük belső erőforrásokra sem adataik rendszerezésének, védelmének és elérhetőségének komplex tervezésében. Vagyis leszámolhatnának végre a „házi megoldásokkal”, amelynek kora már egyébként is lejárni látszik.
Nyilván ennek a trendnek nem mindenki tud őszintén örülni: azokra a számítástechnikai cégekre, amelyek a helyi kiszolgálásra specializálódtak a jövőben egyre kevésbé lesz szükség. A komplex, nagyvállalati ügyféligényeknek ugyanis vélhetően a közeljövőben már csak a távközlést és a vállalati informatikát egyesítő, speciális szaktudással, szakembergárdával, rendszerekkel és kapacitásokkal rendelkező szolgáltatók tudnak megfelelni.
Hangsúlyozni kell azonban, hogy az előbb felvázolt trend egyelőre még csak a nagyvállalati ügyfélkörben figyelhető meg. A kis- és közepes vállalkozások esetében ugyanis még csak elvétve jelenik meg az igény ilyen irányú komplex infokommunikációs fejlesztésekre.