Mindent egy kézből

egykezbol.jpgErőteljesen átrendezték a telekommunikációs piacot a nagyvállalati ügyfelek igényei: jelentős részük ugyanis már „egybe csomagolt” megoldásokban gondolkodik. Vagyis integráltan kívánják igénybe venni a távközlési és az informatikai szolgáltatásokat. Ezzel két legyet üthetnek egy csapásra: a korszerűsítés mellett ugyanis jelentős megtakarítást könyvelhetnek el az infokommunikációs kiadások és a humánerőforrások terén is.

Ami nem öl meg az, erősebbé tesz – kicsit talán erősnek tűnhet itt ez a hasonlat, pedig tökéletesen leírja az elmúlt időszakban megfigyelhető trendeket az infokommunikációs szolgáltatások terén. A nagyvállalati ügyfelek igényei ugyanis az elmúlt hónapokban oly mértékben átrendezték a telekommunikációs piacot, hogy azokra már külön fejlesztésekkel kellett reagálni.

A Business Telecom több éves múltra visszatekintő ügyféltapasztalatai ugyanis azt mutatják, hogy a vállalatok 80 százaléka érdeklődést mutat az egységes infokommunikációs megoldások iránt. Mintegy 40 százalék pedig a közeljövőben már kifejezetten „egybe csomagolva” kívánna távközlési és informatikai szolgáltatásokat igénybe venni. Sőt, a cégek ötöde még saját beruházást is hajlandó lenne végrehajtani annak érdekében, hogy a lehető legjobban kihasználhassa az integráció által kínált versenyelőnyt.

A saját, külön technológiai háttérrel bíró távközlési szolgáltatók ugyanis képesek a komplex igényekre is megoldást kínálni. Például integrált felhőalapú megoldásokat, amelyek révén az információk egyszerűen elérhetőek lesznek, miközben az irodai hálózatokba kapcsolt eszközök – úgymint a vezetékes telefon, a fax, a mobiltelefon, a táblagép, vagy az asztali számítógép – működése is zökkenőmentessé válik.

Ennek köszönhetően pedig a vállalatoknak nem kellene többé a számítógépek, a hálózati eszközök, a tűzfalak, szoftverek, telefonkészülékek és alközpontok berendezésével, telepítésével, karbantartásával, fejlesztésével foglalkozniuk. Így nem lenne szükségük belső erőforrásokra sem adataik rendszerezésének, védelmének és elérhetőségének komplex tervezésében. Vagyis leszámolhatnának végre a „házi megoldásokkal”, amelynek kora már egyébként is lejárni látszik.

Nyilván ennek a trendnek nem mindenki tud őszintén örülni: azokra a számítástechnikai cégekre, amelyek a helyi kiszolgálásra specializálódtak a jövőben egyre kevésbé lesz szükség. A komplex, nagyvállalati ügyféligényeknek ugyanis vélhetően a közeljövőben már csak a távközlést és a vállalati informatikát egyesítő, speciális szaktudással, szakembergárdával, rendszerekkel és kapacitásokkal rendelkező szolgáltatók tudnak megfelelni.

Hangsúlyozni kell azonban, hogy az előbb felvázolt trend egyelőre még csak a nagyvállalati ügyfélkörben figyelhető meg. A kis- és közepes vállalkozások esetében ugyanis még csak elvétve jelenik meg az igény ilyen irányú komplex infokommunikációs fejlesztésekre.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr535218368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása