Vodafone és Verizon: se veled, se nélküled

vodafone-verizon_logos-web.jpgLesz üzlet, vagy nem lesz üzlet? Ezt találgatja a globális távközlési piac már jó ideje a Vodafone és a Verizon Wireless kapcsán. A britek 100-130 milliárd dollárt zsebelhetnének be  az amerikai Verizon Wireless-ben birtokolt 45 százalékos részesedésük eladásával. A Vodafone ki van éhezve a friss tőkére, amit várhatóan a további növekedés érdekében különböző felvásárlásokra fordítana, és ez akár az egész szektorra pezsdítően hathatna. Az utóbbi napokban azonban a korábbiaknál is nagyobb a titkolódzás az üggyel kapcsolatban.

A megállapodásra, és az abból származó bevételre mindenképpen szüksége lenne a Vodafone-nak a további növekedéshez, mert a legutóbbi számok alapján úgy tűnik, hogy a jelenlegi üzleti és működési modell nem fenntartható. A világ második legnagyobb mobil távközlési szolgáltató vállalataként számon tartott Vodafone a márciusban zárt pénzügyi évében 44,45 milliárd font (52,5 milliárd euró) árbevételt ért el, ami az előző év hasonló időszakával összevetve 4,2 százalékos csökkenésnek felel meg, de a cég EBITDA eredménye is 3,1 százalékos zsugorodással csak 13,3 milliárd fontot ért el. Ezek a jelenlegi piaci környezetben imponáló számok, csakhogy a vállalat 2005 óta nem számolt be a bevételek és az eredmény csökkenéséről.

A globálisan működő társaság nyűgét egyértelműen az európai piac gyengélkedése okozza. A gyors választ érthető módon az összevonásokban, illetve a leépítésekben találta meg a társaság vezetése, azonban ez csak eseti kezelésként működőképes.

A megoldást az előremenekülés jelentené, ami befektetések és felvásárlások formájában valósulhatna meg, ráadásul szép summa állhat a házhoz a Verizonban meglévő 45 százalékos részesedés eladásából. Különböző becslések 100 és 130 milliárd dollár közé teszik az összeget.

Az iparági viszonylatban is hihetetlen nagyságú summával a kezében a Vodafone nyugodt szívvel vághatna bele jelentős akvizíciókba, vagy akár újabb, eddig csak vágyott piacokra is beléphetne. A cél egyértelműen az úgynevezett „négyszög” portfólió (vezetékes-, és mobil telefonálás, szélessávú adattovábbítást, illetve TV-szolgáltatások) további építése lehet. A korábbi hírek szerint érdekesnek találták a német Kabel Deutschland szolgáltatót, azonban a cég már megállapodást kötött a Deutsche Telekommal. Egy ekkora összeggel a Vodafone a háta mögött ajánlatot tehet a kábelszolgáltató Liberty Global cégre is, amely tényleg nagy fogás lenne a maga 20 millió előfizetőjével. Persze az sem elképzelhetetlen, hogy a Vodafone a valódi és látványos növekedés miatt inkább a feltörekvő piacokon néz körül, így újabb érdekeltségekre tehet szert az indiai, a török és pár afrikai befektetésén túl. Mindezekre még akkor is maradna elegendő tőke, ha a befolyó összeg felét a befektetők és a részvényesek között osztja szét a cég.

Bizonytalanná teszi azonban az üzletet, hogy a Vodafone vezére, Vittorio Colao az utóbbi napokban látványosan dicsérte a Verizon Wireless teljesítményét, és talányosan csak annyit mondott egy esetleges eladással kapcsolatban: „ha lesz mit bejelentenünk, megtesszük.” Ezek után kíváncsian várjuk a fejleményeket! Lesz üzlet, vagy nem lesz üzlet?


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr165328868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása