Adatvédelmi dilemmák

adatvedelem.jpgHétfőn tartották az EU hivatalos adatvédelmi napját. Ennek alkalmából az Európai Bizottság szokás szerint szép szavakkal figyelmezteti az uniós polgárokat személyes adataik védelmének fontosságára, és egyben nem felejti el azt sem felsorolni, milyen előrelépések történtek a privát szférát védő uniós szabályozás terén. Az adatvédelem azonban korántsem csak a magánszemélyek problémája, hanem a gazdasági szervezeteké is.

Egy tavaly nyáron készült átfogó felmérésből egyértelműen kiderült, hogy a cégek egyáltalán nem szentelnek kellő figyelmet bizalmas adataik védelmének. Pedig sok esetben éppen ezek képezik a cég legértékesebb „vagyontárgyait”, és döntőek lehetnek a vállalkozás jövője szempontjából.


Az adatok kezelése egyre nagyobb stresszt okoz a gazdasági társaságok számára, a robbanásszerűen növekedő volumen, az emiatt keletkező folyamatos fejlesztési kényszer, vagy akár az egyre bonyolultabb szabályozás miatt. A sokféle, egymástól eltérő egyedi helyzet ellenére meg lehet kockáztatni néhány alapvető bölcsességet az adatvédelmi stratégia kidolgozása kapcsán.

Nagyon fontos például, hogy hatékonyan használjuk a rendelkezésre álló adatvédelmi technológiát. Szerencsére óriási a választék a különféle megoldásokból, egy sor cég kínálja ezzel kapcsolatos termékeit. Ez egyben sajnos a rossz hír is, mert a sokféle igényre kínált megoldási variációk száma gyakran zavarba ejtő. Éppen ezért ügyeljünk arra a szolgáltató kiválasztásánál, hogy kellő tapasztalattal bírjon az adatvédelem terén, illetve hogy a cégre szabott megoldást a lehető legolcsóbban tudja összeállítani.

Amire szintén érdemes figyelni, az az adatok kategorizálása. Az elég nyilvánvaló, hogy az egyes adatok súlyában komoly eltérés mutatkozhat. Ennek ellenére sok cég olyan korábbi technológiát alkalmaz mind a mai napig, amely minden adatot egy kategóriaként kezel, a védelem és a megőrzés időtartamának szempontjából is. Ez a megoldás első ránézésre egyszerűnek tűnhet, ennek ellenére igen drága és rossz hatásfokú lehet.

Egy cég adatait számos kategóriába lehet sorolni, akár a jelentőség, akár a védettség, akár a megőrzés időtartama szerint. Például van egy sor olyan adat, amely hiába bír nagy fontossággal egy cég számára, mégsem esik a törvényi szabályozás által védett adatok kategóriájába. Sok esetben azonban éppen ezek a törvény szerint védelemre „nem érdemes információk” jelentik egy cég legbecsesebb kincsét, éppen ezért szintén erős védelmet érdemes biztosítani számukra.

A képet még tovább bonyolítja az a körülmény is, hogy a felhő alapú, központosított adattárolás terjedésével az adatvédelem kérdése sok esetben korántsem csak az adott cég, hanem a tárolással megbízott külső szolgáltató ügye is. A külső rendszerekkel kapcsolatban viszont egy dolgot érdemes észben tartani: sokkal kisebb az adatvesztés kockázata, mintha egy „házi” szerveren.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr835055104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Számomra ez nagyon komoly problémát fog jelenteni, amikor talpraáll a gazdaság (muhaha), és már nem birom egyedül a munkát.
Ha felveszek alkalmazottat, akkor a teljes háttéranyag-struktúrához hozzáférést kell biztositanom, hiszen máskülönben nem tud dolgozni.
Viszont van olyan anyag, amit 3-4 hónapon keresztül raktam rendbe, és az éles használat során folyamatosan finomitom. Ez egy darab file, és ha kikerül tőlem, akkor az adott piaci versenyelőnyömet bachatom...

Az oké, hogy letiltom a hardwares adatmentést, de mi a picsát lehet csinálni az online lehetőségekkel?
Mert a munkához folyamatos online hozzáférés is szükséges...

Hozzáteszem, hogy ez egy kis családi cég, tehát nem tudunk még százezreket sem ilyesmire forditani. Az egy dolog hogy vagyok akkora kocka, hogy megoldjam, de százszámra ismerek oylan cégeket, akiknél ez szintén probléma.
Ez nem adatvédelmi, hanem adatbiztonsági kategória.
Az adatvédelem fogalmába nem fér bele a céges adatok védelme, mert az adatvédelem a személyes adatok védelmét, és a közérdekű adatok nyilvánosságát jelenti. lásd a vonatkozó törvényt.
@Kőmíves Kelemen: ez a probléma minden alkalmazottnál, minden adatnál megvan, nem?!

nem tudod kivédeni, hogy semmit ne lehessen ellopni, ha akarja le is fényképezhet akármit, akármikor a mai világban.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) nfc (1) NFC (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása