Európai utóvédharcok a távközlési technológiában

siemens2.JPGNagy dolgok készülnek a Nokia, a Microsoft és a Siemens háza táján – lehetett olvasni a napokban a gazdasági sajtóban. Az izgalmat kiváltó hírek arról szóltak, hogy eladhatják a Nokia és a Siemens közös vállalatát, a Nokia Siemens Networks-öt (NSN), mi több, az ügylet valójában annak előkészítése, hogy a Microsoft felvásárolja magát a Nokiát. Annyi biztos, hogy ha ezek a spekulációk igaznak bizonyulnak, az komoly fejlemény lesz a távközlési eszközök gyártásának európai történetében. Annak ellenére, hogy a fejlődés lehetőségét keresve minden átalakulásban igyekszem a jót megtalálni, ez a fejlemény nem lesz feltétlenül pozitív.

Ott van mindjárt az NSN-nel kapcsolatos hírek egyik főszereplője, a Siemens. A cég neve valaha fogalom volt a távközlési eszközök piacán. A kilencvenes években még a müncheni székhelyű konszern volt a digitális telefonközpontok egyik legnagyobb globális szállítója, egy súlycsoportban az (azóta egyébként már szintén átalakult) AT&T-vel és Ericssonnal. A távközlési rendszerek gyártása számított valaha a korona ékkövének a Siemensnél, miközben a cég vasúti mozdonyoktól nagyfeszültségű távvezetékeken és orvosi diagnosztikai eszközökön keresztül az atomerőművekig sok minden mást is előállított.

Ehhez képest az NSN hat évvel ezelőtti létrehozása is már egyfajta utóvédharcnak volt tekinthető, már ami a Siemens távközlési és hálózatépítési ambícióit illeti. A Nokiával közösen alapított cégbe vittek át ugyanis mindent, ami az egykor kiterjedt távközlési portfólióból megmaradt. A mobilok gyártását már korábban leépítették, miután képtelenek voltak lépést tartani a konkurenciával. És ahogy az NSN-ről Münchenben jelenleg vélekednek, az sem szorul különösebb magyarázatra: a Siemens tisztviselői szerint a közös vállalkozás „az az üzlet, aminek megtartására semmilyen inspirációt nem éreznek”. Vagyis a német cég egyszer és mindenkorra leszámolt a távközléssel, hogy a többi, erősebb szegmensre koncentrálhassa erejét. A jelek szerint a hálózati eszközök piacának nagyágyúi, a Cisco Systems, a HP vagy a Huawei Technologies által generált verseny túl keménynek bizonyult.


A sornak azonban még nincs vége, ha ugyanis igazak az NSN eladásával kapcsolatos további spekulációk, vagyis hogy valójában a Nokia Microsoft általi felvásárlását hivatott előkészíteni, annak még súlyosabb következményei lesznek. A Nokia és a Microsoft összeállása mellett persze számos racionális érv szól, leginkább az, hogy a Windows Mobile operációs rendszer használata a finn cég készülékein erős és kölcsönös függést alakított ki. Mégis, ha a Microsoft felvásárolja az utóbbi években nehéz helyzetbe került finn céget, azzal gyakorlatilag az utolsó „global playernek” tekinthető európai mobilgyártó önállósága is megszűnik. Azután pedig már az utóvédharcok is értelmüket vesztik Európában…


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr785370580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása