Egyre több jel utal arra, hogy a vállalati ügyfelek kulcsszerepet játszhatnak a távközlési szolgáltatók jövőbeni növekedésében. A távközlési üzletágról mostanában sokaknak a készülékeiken zenét hallgató, a fájlmegosztó- és közösségi oldalakon szörföző fiatalok jutnak eszébe. A telekommunikációs technológia azonban nemcsak a divatra és a lakossági ügyfelek szokásaira gyakorolt mély hatást, hanem a vállalkozásokra is.
A vállalati ügyfelek esetében ugyanakkor a telekommunikáció korántsem merül ki a flotta-szerződés keretében kedvezményesen telefonálgató alkalmazottak képében. A különböző új technikai megoldások átalakítják például a kiskereskedelmi szektort, amennyiben megteremtik a folyamatos, helytől független kapcsolattartás lehetőségét a vevőkkel. Ugyanígy a mobil kapcsolat lehetővé teszi a távmunkában dolgozóknak, hogy folyamatosan hozzáférjenek egy sor, a feladataik elvégzéséhez szükséges céges alkalmazáshoz és központilag tárolt adathoz.
Egy nemrég megjelent szakmai felmérés előrejelzése szerint a távközlési piac jövőbeni növekedési lehetőségeit talán nem annyira a lakossági, mint a vállalati üzletágban érdemes keresni. A szektor többek között azért is számít nagyon vonzó piacnak a mobilszolgáltatók számára, mert egyre több cég ismeri fel a szolgáltatott szoftverrendszerekben (Saas) rejlő előnyöket. Az ehhez szükséges központosított, felhő alapú struktúrák biztosítása pedig testhezálló feladat lehet a távközlési cégek számára is.
A másik komoly potenciált felmutató terület a gépek közötti M2M kommunikáció, ahol még szintén rengeteg a kiaknázatlan lehetőség a céges ügyfelek körében, és a telekommunikációs vállalatok számos alkalmazás és szolgáltatás nyújtására alkalmasak lehetnek. Feltéve persze, hogy hajlandóak-e ki is használni a lehetőségeket, és az új piaci helyzethez alkalmazkodva kilépnek a hagyományos egyszerű adattovábbítói szerepükből, kipróbálva magukat az új, összetettebb szolgáltatások terén is.