A mások irigylésre méltó élete

irigy.jpgA közösségi média tömeges elterjedésének komoly lélektani hatásai vannak, ezzel kapcsolatban már-már megdöbbentő statisztikák jelentek meg 2012-ben. A közösségi hálókkal szemben a leggyakrabban megfogalmazott kritika, hogy függőséget okoznak, és a virtuális életben való elmerülés megakadályozza a normális életvitelt. Most azonban az is kiderült, hogy a Facebook gyakori látogatása nemcsak realitásérzékünkre nézve lehet káros, de negatív, irigy gondolatokat is könnyen kiválthat.

Egy most nyilvánosságra hozott német felmérés nagyon érdekes eredményt hozott. A válaszadók 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az irigység zavaró tényező lehet a Facebook gyakori használatánál. A „Facebook-irigység” azonban az irigység egy speciális fajtája. Miközben a „hétköznapi” irigység általában a másik sikereire, nálunk jobb képességeire irányul, a Facebook-irigységet kifejezetten a szabadidő kellemes eltöltésének dokumentumai váltják ki. Vagyis ha látjuk, hogy ismerősünk lapján egymást váltják a síparadicsomokban, homokos tengerpartokon és vad partikon készített fotók, ez negatív gondolatokat ébreszthet bennünk, amennyiben például bánjuk, hogy mi nem töltjük ilyen tartalmasan a szabadidőnket.


Ez az irigység abban is eltér például a jövedelmi különbségek miatti feszültségektől, hogy egyáltalán nem életkor-függő. A jövedelmi irigységre inkább az a jellemző, hogy az idősebb, ötvenhez közelítő embereknél vált ki negatív érzéseket, ha megtudják, hogy valaki többet keres náluk. Ennek főleg az áll a hátterében, hogy ekkor tudatosul bennük, milyen lehetőségeket szalasztottak el az életükben, amelyek valószínűleg nem térnek vissza többé. Egy fiatalabb, 45 év alatti ember esetében ugyanakkor jellemzően inkább ösztönzően hat, ha megtudja, hogy valaki többet keres nála. Az ő esetében a magasabb jövedelmi szint még egy reális, nem pedig egy elszalasztott lehetősségként tűnik fel. A Facebook-irigység viszont kortól függetlenül felbukkanhat.

A Facebook által kiváltott irigység hátterében több olyan tényező is meghúzódik, ami a nem virtuális szociális érintkezés esetén kisebb szerepet játszik. Egyrészt a feltett képek egy akár a valóságtól teljesen elrugaszkodott, szinte virtuális képet is közvetíthetnek a többiek felé. Ráadásul sok posztoló nem is igazán gondolja végig, hogy képei milyen hatást válthatnak ki a megtekintők körében.

A tanulmány az érdekes jelenség mellett még egy dolgot megmutat, bár nem szándékosan. A közösségi hálók működése és terjedése nemcsak a távközlési szektor számára biztosít állandó tennivalót, de a társadalomkutatók számára is kifogyhatatlan muníciót ad.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr405040645

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.24. 15:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása