2012: a mobil éve?

mobil2012.jpgPersze, az ilyen címek jól hangzanak, és sok újságíró, publicista nem tud ellenállni a kísértésnek, hogy hasonló fordulatokkal éljen. Ráadásul a a 2012-es évre valóban nem nehéz azt mondani, hogy a mobil-, egészen pontosan az okostelefon éve volt. Egy markáns piaci folyamat esetében ugyanakkor sokszor mesterségesen hat tizenkét hónap kiemelése, hiszen a trendek alakulását nem az egyes évek eleje vagy vége szakaszolja. De ha már adott a naptár által szabott keret, érdemes egy futó pillantást vetni a 2012-t meghatározó tendenciákra.

Igazából a legtöbb téma akár ismétlésnek is tűnhet az eddigi bejegyzések elolvasása után. Amit nyilvánvalóan a legtöbb telekommunikációs guru is kiemel 2012-vel kapcsolatban, az egyrészt az okostelefonok, táblagépek térnyerése, másrészt pedig az, hogy alapvetően szinte minden más folyamatot ez a tényező befolyásol valamiképpen.

Kereskedelmi szempontból az okostelefonok terjedése rákényszeríti a cégeket, hogy mobil eszközökre is optimalizálják weboldalukat. Ezenfelül az okostelefonok terjedése a közösségi média használatát is dinamizálta, ami a vásárlóval való kapcsolattartás szintén rendkívül fontos terepévé kezd válni. Ráadásul az okostelefonok a mobil pénztárcával történő fizetési mód terjedését is alapvetően befolyásolják, vagyis még egy újabb területen hatnak a kereskedelemre.

Ez azonban csak az érem egyik oldala. Az okostelefonok terjedése ugyanis a szolgáltatók működésére és szerepére is alapvető hatással van. Egyrészt van egy meglehetősen banális, de annál drágább technikai következménye a folyamatnak: az okostelefonos alkalmazások miatt óriásira nőtt adatéhség következtében elkerülhetetlenek a rendkívül költséges hálózatfejlesztések. Másfelől pedig a mobilcégek azon is kénytelenek elgondolkodni előbb vagy utóbb, hogy tulajdonképpen milyen szerepet is képzelnek el maguknak a jövőben. Egyszerű adatközvetítők kívánnak-e maradni, mint valami nagy közüzemi vállalat, vagy esetleg megpróbálnak-e összetettebb, speciálisabb szolgáltatásokkal teret nyerni a mobil alkalmazások egyre szerteágazóbb piacán.

A mobilszolgáltatók előtt egyre nyilvánvalóbban kirajzolódó válaszútra hívta fel a figyelmet egyébként a Világbank nemrég kiadott jelentése is. A szervezet prognózisa egyébként már-már mesés jövőképet festett, legalábbis ami a távközlési szektort illeti, miután a mobiltelefont, illetve az azon futó egyre összetettebb és speciálisabb alkalmazásokat a gazdasági növekedés egyik motorjaként írta le. A 2013-as év egyik nagy kérdése lesz, hogy hogyan reagálnak a fejleményekre, illetve élni tudnak-e a kínálkozó lehetőségekkel a mobilcégek.


A bejegyzés trackback címe:

https://arc-vonal.blog.hu/api/trackback/id/tr254976000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bemutatkozás

„Amíg agyban nem adod fel, legyőzhetetlen vagy” – ez az elv vezérelt eddigi üzleti pályafutásom során, és igazsága többször is beigazolódott már. Szeretem a nem szokványos megoldásokat, mert az a tapasztalatom, hogy ha ezeket megfelelő időben és helyen alkalmazzuk, óriási előnyt jelenthet a versenyben, legyen szó az élet bármely területéről. Esetenként rendhagyó, de remélem, hasznosnak bizonyuló meglátásaimat írnám le e blogoldalon üzletről, sikerről, kudarcról, és persze szűkebb működési területemről, a távközlési iparról.

Takács Krisztián – cégépítő, távközlési szakértő, a Business Telecom Nyrt. vezérigazgatója

Legfrissebb hírek

Legutóbbi hozzászólások

Címkék

2012 (1) 3G (1) 4G (2) 4k (1) adatbiztonság (1) adatfelhő (1) adatforgalom (6) adatvédelem (3) adatvédelmi szabályozás (1) adatvesztés (1) Alan Mulally (1) Alibaba (1) alközpontok (1) alternatív távközlési szolgáltatók (2) amazon (1) amazon.com (1) Android (4) Angry Birds (1) Apple (10) applikáció (3) árfolyamesés (1) ARM (1) autó (1) Baidu (1) Bank of America (1) Barack Obama (1) Barclays (1) befektetők (2) BEREC (1) Bill Gates (1) Bizottság (1) Blackberry (5) BTel (1) BYOD (2) Capgemini (1) CEF (1) cégek (1) cégvezetés (1) célkitűzés (1) Cisco Systems (1) cloud (1) Consumer Electronics Show (2) D-Link (1) Dell (1) Deutsche Telekom (2) DigitalEurope (1) digitális (1) digitális átállás (1) dotkom buborék (2) DRAM (1) Edward Snowden (2) előfizetők (3) ENSZ (1) Ericsson (1) Eric Schmidt (1) értéklánc (1) EU (3) Eurobarometer (1) Európai (1) Európai Bizottság (11) Európai Unió (1) Facebook (11) Fairphone (1) Fed (1) fejlesztési ciklus (1) felhasználók (3) felhőalapú (1) felhőalapú játékok (1) felhő alapú adattárolás (2) felhő alapú számítástechnika (1) felmérés (1) fenntartható (1) France Telecom (2) Gartner (1) gazdasági növekedés (1) Google (15) Google PLay (1) GSMA (1) hackerek (1) hálózatfejlesztés (3) hálózati eszközök (2) hálózatmegosztás (1) hanghívások (3) Harvard Business Review (1) HTC (1) Hutchison (1) ICE (1) Infenion (1) infokommunikációs (1) informatikai szolgáltatások (1) infrastruktúra (1) Intel (1) internetes bűnözés (1) internetes védelem (1) iPhone (3) iPhone 5 (2) IT-szektor (3) játék (1) játékkonzolok (1) Jeff Bezos (2) jelátalakító (1) jogvita (2) kábelszolgáltatók (1) Kabel Deutschland (1) Karsten Nohl (1) kémszoftverek (1) Kim Dotcom (1) Kína (1) kiskereskedelmi láncok (1) kötvénykibocsátás (1) kötvénypiac (1) közösségi média (4) Kroes (1) LTE (2) LTE-hálózatok (1) LTE-technológia (1) Lumia (1) M2M (1) Macintosh (1) management by walking around (1) Mannesmann Mobilfunk (1) Mark Zuckerberg (2) McAfee (1) médiabox (1) Mercedes-Benz (1) Michael Dell (1) Microsoft (5) Mobidia (1) mobilcégek (1) Mobility Report (1) mobilkommunikáció (2) mobilpiac (1) mobilsszolgáltatók (1) mobilszolgáltatók (6) mobiltechnológia (1) mobiltelefon (4) mobil eszközök (1) mobil kommunikáció (1) mobil pénztárca (3) MVNO (1) nagyvállalat (1) Neelie Kroes (3) Netflix (1) NFC (1) nfc (1) Nokia (4) Nokia Siemens Networks (2) NSA (4) okostelefon (11) okostelefon-alkalmazás (2) okostelefon-alkalmazások (4) okostelefonok (17) oksotelefonok (1) operációs rendszer (2) optikai hálózatok (1) Orange (2) Ovum (1) PayPal (1) PC (1) pénzügyi szolgáltatások (1) pénzügyi válság (2) Philips (1) PIN-kód (1) portfolioblogger (82) POS-terminálok (1) PRISM (4) reklámbevételek (1) RIM (1) roaming (1) roaming-díjak (1) Rovio (1) Saas (1) Safe Harbor (1) Samsung (7) SAP (1) Satya Nadella (1) Siemens (1) SIM (2) SIM-kártya (1) Stephen Elop (2) Steve Ballmer (2) Steve Jobs (2) stratégia (1) stratégiai döntés (1) Streetspotr (1) szabadalmak (2) szatellites ineternet (1) szélessáv (2) szélessávú (2) szélessávú hálózatok (1) szélessávú lefedettség (1) szerver (2) szoftverek (1) szolgáltató (1) szolgáltatók (1) tablet (1) tabletek (1) tárolókapacitás (1) távközlési piac (2) távközlési szektor (1) távközlési szolgáltatók (6) technológia (5) Telefonica (1) telekom-szektor (1) telekommunikációs (1) televízió (1) Tencent (1) testen viselhető készülék (1) Time Warner (1) tőkepiac (1) tőkeszerkezet (1) tőzsde (1) Tumblr (1) Twitter (2) ügyfélkör (1) USA (2) üzleti terv (1) vállalatépítés (1) vállalati ügyfelek (1) vállalkozás (1) Verizon Wireless (3) Világbank (2) VISA (1) Vodafone (4) Washington Post (1) Windows (1) Windows Mobile (1) Windows Phone (1) Yahoo (1) YouGov (1) Youtube (2) Zuckerberg (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása